مدیرکل هواشناسی استان البرز با اشاره به وزش باد گرم شدید طی امروز و فردا (نهم و دهم فروردین) در خصوص خطر آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع نیمه شمالی و ارتفاعات هم‌مرز با استان مازندران هشدار داد.
کد خبر: ۵۸۴۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹ 29 March 2018

به گزارش تابناک : منصور رحمانیان افزود: بررسی آخرین الگوهای پیش‌یابی حاکی از استقرار جوی کم و بیش پایدار در منطقه البرز مرکزی است که پیامد آن برای امروز پنجشنبه (نهم فروردین) آسمانی قسمتی تا ابری همراه با گرد و غبار و در بعضی ساعات وزش باد خواهد بود.

رحمانیان با بیان اینکه طی امروز و فردا روند افزایش محسوس دما رخ خواهد داد افزود: در نیمه شمالی استان و ارتفاعات هم مرز با استان مازندران به دلیل وزش باد گرم شدید، رخ داد آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع وهمچنین ریزش کوه وسنگ در جاده‌های مواصلاتی این مناطق مورد انتظار است، بنابراین از همشهریان و مسافرینی که قصد تردد از این مناطق را دارند تقاضا می‌شود تمهیدات لازم را مبذول دارند و از برپایی چادرهای مسافرتی و روشن نمودن آتش در جنگل‌ها و مراتع خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی استان البرز تصریح کرد: از کشاورزان، باغداران و دامداران سنتی هنگام چرای دام در مراتع هم تقاضا می‌شود جانب احتیاط را جهت مقابله با خسارت‌های ناشی از آتش سوزی  بعمل آورند.  

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار