۲ خواهر البرزی در کنکور سراسری ۹۴ تک رقمی شدند
دانش‌آموز دختر البرزی از آموزش و پرورش ناحیه سه کرج موفق به کسب رتبه سوم گروه آزمایشی هنر کنکور سراسری سال 94 شد.
کد خبر: ۶۴۵۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۰ 21 July 2015
به گزارش تابناک – البرز: با اعلام نفرات برتر گروه‌های آموزشی کنکور سراسری 94 از سوی سازمان سنجش کشور، دانش‌آموز غزاله پژند از دبیرستان غیردولتی گوهر این ناحیه موفق به کسب این رتبه شد.
غزاله پژند عامل موفقیت خود را حمایت خانواده و تلاش و حمایت مسئولان آموزش و پرورش ناحیه سه و وجود معلمانی دلسوز و تلاش خود دانست.
گفتنی است قبل از این، کسب رتبه‌های تک رقمی و دو رقمی توسط دانش‌آموزان این ناحیه در کنکور سال‌های قبل از جمله رتبه یک گروه آزمایشی ریاضی و فیزیک در سوابق آموزش و پرورش ناحیه سه کرج به چشم می‌خورد.
همچنین خواهر این دانش‌آموز موفق به کسب رتبه پنجم این گروه آزمایشی شده است.
موفقیت این دانش آموز بهانه ای شد تا دانش روز با وی گفتگویی داشته باشد که در ادامه می خوانید: غزاله پژند متولد سال ۱۳۷۵ و دانش آموز هنرستان گوهر در ناحیه ۳ کرج است.
وی که رتبه ۳ کنکور سراسری در رشته هنر را کسب کرده است به خبرنگار ما گفت: راهنمایی و دبیرستان را در آموزشگاه فرزانگان ۱ استان تهران گذراندم، تا سال سوم دبیرستان در رشته ریاضی فیزیک و پیش دانشگاهی تغییر رشته دادم و در هنرستان گوهر ناحیه ۳ کرج در رشته هنر تحصیل کردم.
از وی سوال کردیم چرا تغییر رشته دادید:
به هنر بسیار علاقه داشتم، از سه سال پیش که موسیقی را شروع کردم به واسطه اینکه خواهرم در کار هنری بود تصمیم گرفتم به جای اینکه در هنرستان تحصیل کنم رشته ریاضی فیزیک بخوانم و فرصت تحقیق درباره هنر را داشته باشم، در نهایت مصمم شدم و در آستانه پیش دانشگاهی تغییر رشته دادم. معدل سال سوم ریاضی فیزیکم ۱۹/۲۵ و معدل هنرم در پیش دانشگاهی ۱۹/۷۳ بود.
درخشش دو خواهر البرزی در کنکور سراسری:
"در حق خواهرم اجحاف شد” این جمله را غزله در حالی می گوید که خواهرش فاطمه رتبه ۵ کنکور سراسری در رشته هنر را کسب کرده و به وی توجه زیادی نشده است. غزاله همچنین گفت: فاطمه کارشناس معماری است و همراه من امسال کنکور سراسری شرکت کرد، من رتبه ۳ و خواهرم رتبه ۵ در رشته هنر را کسب کردند.
نحوه درس خواندن شما برای کنکور؟
اواخر سال سوم با معلمانم برای تغییر رشته صحبت کردم آنها شرایط را برای من ساده کردند و توانستم کتاب های هنر را بخوانم، اما طی سه سال متوسطه به صورت عملی موسیقی و نواختن پیانو و … را تقویت کردم. اوایل سال تحصیلی ۹۳-۹۴ اغلب اوقاتم را در آموزشگاه آفرینش کرج گذراندم زیرا کلاس های کنکور آن موثر بودند و ۵۰ درصد رتبه کنکورم حاصل شرکت در این کلاس ها بود، روزی ۸ ساعت مطالعه داشتم. پس از عید بیشتر منزل درس می خواندم و روی کتابهایم متمرکز شدم و روزهای آخر کنکور ۱۲ ساعت وقتم را به کتابهایم اختصاص دادم.
درصد های کنکور شما در رشته هنر؟ 
زبان و ادبیات فارسی: ۷۲./.             عربی: ۸۹./.           معارف: ۸۴./.                 درک عمومی هنر: ۶۶./.               زبان: ۱۰۰./.           درک عمومی ریاضی فیزیک: ۹۰./.             ترسیم فنی: ۷۶./.      خلاقیت تجسمی و تصویری: ۴۵./.    خلاقیت نمایشی: ۲۶./.                     خلاقیت موسیقی: ۷۶./.    خواص مواد: ۲۸./.
چه رشته ای را انتخاب خواهید کرد:
علاقه مندم در رشته آهنگسازی، دانشگاه هنر واقع در کرج تحصیل کنم.
از علاقه مندی هایتان به ما بگویید. به چه چیزهایی علاقه مند هستید؟
من موسیقی را ابتدا با دف شروع کردم اما پس از مدتی دف را کنار گذاشته و به پیانو روی آوردم. در طول این سالها موسیقی راک گوش می دادم و با کلاسیک خیلی آشنا نبودم. امیدوارم روزی برسد که با همدوره ای های دانشگاه بتوانیم به موسیقی فیلم توجه ویژه ای داشته باشیم، موضوعی که در ایران به آن کمرنگ جلوه می کند.  ورزش را هم بسیار دوست دارم و در دبیرستان با همکلاسی هایم والیبال بازی می کردم اما واقعا زمانی نداشتم که به دنبال این رشته ورزشی دلخواهم بروم.
بزرگترین آرزوی شما چیست؟ 
آرزو دارم موسیقی ایرانی به جایی برسد، آنجا که موسیقی سنتی جهانی شود، امیدوارم روزی نام من من در فسیوال های جهانی اسکار و کن به عنوان بهترین آهنگساز و خواهرم به عنوان بهترین کارگردان فیلم ثبت شود.
سخنی با دانش آموزان:
واقعا حرفم این است که علاقه خود را پیدا کنند و به دنبال علاقه مندی هایشان بروند و با مخالفت های دیگران مقابله کنند. سخت است پدر و مادری با تغییر رشته دانش آموز برتر ریاضی موافقت کنند اما من به دنبال علاقه ام رفتم و در نهایت موفق شدم.
و اما کلام آخر:
از پدر و مادرم تشکر می کنم، امسال واقعا منزل ما کتابخانه بود، هیچ میهمانی و رفت و آمدی در کار نبود، کاملا آزاد بودم و اندک پدر و مادرهایی با تغییر رشته فرزندشان از ریاضی به هنر موافقند اما خوشحالم که پدر و مادرم این آزادی و اختیار را به من دادند و اگر این دو مهربان نبودند موفقیتی حاصل نمی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار