کد خبر: ۶۹۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۳ 31 July 2015

استاندار استان البرز با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی می تواند رابط بخش خصوصی با جهان خارج باشد، گفت: اتاق بازرگانی باید هادی بخش خصوصی در حوزه اقتصاد بین اللملی باشد.
به گزارش خبرنگار مهر، سید حمید طهایی در جلسه کارگروه اشتغال استان البرز که پیش از ظهر پنجشنبه در محل استانداری این استان برگزار شد ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: حال که به مدد رهنمودهای رهبری و پیگیری های مجدانه دولت در خصوص رفع تحریم ها توفیقات قابل ملاحظه ای را داشته ایم باید به فکر ایجاد تمهیدات و اتخاذ سیاست های مطلوب جذب سرمایه گذار باشیم.

طهایی در همین رابطه گفت: پرسش اینجاست که در این مدت که شاهد حضور هیئت های اقتصای خارجی در کشور بوده ایم چه تعداد از آنها در استان البرز حضور داشته اند؟ در نتیجه مطلوب و مقتضی است که اتاق بازرگانی ما در این رویه به شکل جدی تری وارد عمل بشود تا فرصت های ایجاد شده از کف نرود.

وی در جای دیگری از سخنانش با بیان اینکه «یکی از ضعفهای ما در حوزه اشتغال عدم تطابق رشته های موجود دانشگاهی با جامعه و بازار کار است» تاکید کرد: دانشگاه ها بایستی به فکر ایجاد رشته هایی باشند که موازی و تقویت کننده نیازهای بازار کار هستند.

این مسئول افزود: طبق گزارش های رسیده سپاه استان در حدود ۱۰ هزار شغل ایجاد کرده است که آمار قابل توجهی است و این مطلب می رساند که ما باید در حوزه هایی که واقف به امر کار هستند بسیار بیشتر کار کنیم تا وضعیت اشتغال این ۴۰ - ۵۰ هزار بیکاری که در استان البرز وجود دارند هرچه سریعتر ساماندهی شوند.

استاندار البرز با انتقاد از عدم حضور برخی از مدیر در جلسات مهمی نظیر کارگروه اشتغال گفت: باید این نقیصه هر چه سریعتر برطرف شود و در این رابطه دستور رسیدگی ابلاغ می شود.

استاندار البرز گفت: آمار اشتغال و آمار دقیق بیکاران کمک شایانی به برنامه ریزی در این مورد میکند و در حوزه سرمایه گذاری و تأمین مسائل مالی نگاه ما تنها نباید به بانکها باشد بلکه مؤسسات دیگر را نیز باید در نظر داشته باشیم.

توانمند سازی نیروی کار و متناسب سازی آموزشی در حوزه کار استان البرز دو مصوبه جلسه یاد شده بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار