کد خبر: ۸۹۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳ 05 September 2015

استاندار البرز گفت: هم‌اکنون 67 فرصت سرمایه‌گذاری که اغلب مربوط به پروژه‌های نیمه‌تمام در استان البرز می‌باشد، نهایی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سیدحمید طهایی ظهر امروز در جمع اعضای اتاق بازرگانی استان و پارلمان بخش خصوصی اظهار کرد: فراهم کردن بسترهای حضور سرمایه‌گذاران در این استان یکی از مهمترین مسائل و برنامه‌های اقتصادی است که بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد.

وی رفع موانع کسب و کار را اصلی‌ترین مأموریت پارلمان بخش خصوص عنوان کرد و افزود: این اقدام از مهمترین اولویت‌های این بخش به شمار می‌رود.

این مسئول تأکید کرد: در بهبود فضای کسب و کار مولفه‌های فراونی وجود دارد و یک دستگاه تنها متولی امر نیست، بلکه همه دستگاه‌ها حتی بخش خصوصی باید موانع کسب و کار را بر طرف سازند.

وی دامنه رفع موانع کسب و کار و بهبود فضای اقتصادی کشور را فراتر دانست و افزود: ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط دولت نقشه راه را مشخص کرده است و در این زمینه همه دستگاه‌‌ها درگیر کار خواهند بود.

*سرمایه‌گذاری الکترونیک دست‌های پنهان رانت‌خواری را کوتاه می‌سازد

طهایی با اشاره به برخی رانت‌خواری‌ها و ویژه‌خواری‌های نجومی در گذشته، جایگزین ساختن شیوه‌های الکترونیکی در سرمایه‌گذاری را گامی در جهت کوتاه کردن دست‌های پنهان در اقتصاد سرمایه‌گذاری عنوان کرد و گفت: با ایجاد پنجره واحد و استقرار دولت الکترونیک، ضمن اینکه از اتلاف وقت جلوگیری می‌شود، از دخالت‌های سلیقه‌ای در اجرای قوانین کاسته خواهد شد.

*رقابت مدیران استان در استقرار دولت الکترونیک

رئیس شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در این رابطه از مسابقه ناخوانده بین مسئولان خبر داد و افزود: در استقرار دولت الکترونیک مصمم هستیم و مسابقه ناخوانده‌ای به راه خواهد افتاد تا سیستم اجرایی در این بخش مسئولیت خود را انجام دهد.

طهایی شفاف‌سازی در اجرای قوانین و مقررات را موجب حذف رانت و رانت‌خواری دانست و گفت: در دولت‌های قبل به جهت عدم شفاف‌سازی، مفاسد اقتصادی فراوانی رقم خورد که به دنبال آن مفاسد و بزه‌های اجتماعی دامن کشور را گرفت.

*صادرات اقتصادی کشور پشت باندهای فرودگاه پیام

وی در محور دیگری از سخنان خود به فرودگاه پیام به عنوان یکی از مراکز سرمایه‌گذاری در استان اشاره و اعلام کرد: با وجود اینکه فرودگاه پیام در استان البرز قرار دارد و این استان در حوزه تولید محصولات کشاورزی در کشور پیشگام است، اما به جهت راکد ماندن ظرفیت‌های توسعه‌محور این مرکز، شاهد آن هستیم که بخشی از محصولات صادراتی از فرودگاه‌های دیگر نقل و انتقال می‌شود.

استاندار البرز در محور دیگری اقدامات دولت را در حوزه اقتصادی تبیین کرد و عنوان داشت: دولت ظرف دو سال با برنامه‌های ارزنده، آن را به جامعه برگرداند، اما متأسفانه شاهد آن هستیم برخی برخوردها با دولت به این گونه است که تعابیر دیگری از این تلاش‌ها می‌شود.

*برخی اظهارات نقد نیست، تزریق ناامیدی در دل‌های مردم است

طهایی با اشاره به اینکه نقد سازنده خوب است، تصریح کرد: نقد، خوب است اما کاری خوب را نیز نباید زیر سئوال برد. در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری تحت عنوان «همدلی و همزبانی دولت و ملت» نامگذاری شده است باید با شیوه همدلی اقدامات را پیش برد.

وی با انتقاد از برخی اظهارات و جبهه‌گیری‌ها نسبت به عملکرد دولت، بیان داشت: برخی اظهارات نسبت به عملکرد دولت، نقد نیست، ناامیدی و تزلزل در دل‌های مردم است در حالی که سرلوحه کار باید بازگرداندن امید، اعتماد و انگیزه در جامعه باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار