امروز در نمازهای جمعه شهرها و شهرستان‌های مختلف استان البرز،‌ مردم نمازگزار البرزی بارها فریاد مرگ بر آل سعود سرداده و به این صورت انزجار و نفرت خود را نسبت به حکومت استبدادی و زورگوی عربستان سعودی نشان دادند.
کد خبر: ۱۰۰۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹ 25 September 2015
نماز سیاسی و عبادی جمعه امروز مرکز استان البرز با حضور گسترده اقشار مختلف مردمی و مسئولان شهری به امامت آیت‌الله سید محمد مهدی حسینی همدانی اقامه شد.
خطیب جمعه کرج در خطبه‌های دوم نماز ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوی الهی، به موضوع توافق ایران با 5 + 1 اشاره کرد و گفت: متن برجام طبق قانون باید در مجلس شورای اسلامی به صورت دقیق و جدی بررسی شود.
وی تصریح کرد: لازم است که نمایندگان به وظیفه قانونی خود عمل کرده و بر اساس مصالح انقلاب و ایران و مردم، این توافقات را به طور دقیق بررسی کنند.
نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: در بررسی توافقات برجام در مجلس هیچ کوتاهی پذیرفتنی نیست و قانون باید اجرا شود.
حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره با حادثه تلخ در منا و کشته شدن صدها نفر از زائران بیت‌الله الحرام و تسلیت به خانواده عزاداران گفت: به طور قطع حادثه منا بیانگر قصور، بی کفایتی، بی‌ تدبیری و سوء مدریت آل سعود است.
در این هنگام نمازگزاران کرجی فریادهای مرگ بر آل سعود سردادند.
وی اظهار داشت: وقتی هر سال شاهد تکرار اینگونه فجایع در سرزمین وحی هستیم، ثابت می‌شود که آل سعود بدون هیچ تدبیر و برنامه‌ریزی مناسک بزرگ و عظیم حج را برگزار می‌کند.
امام جمعه شهرستان کرج گفت: در کنار حوادثی که جان صدها زائر بیت‌الله حرام را گرفت، حوادث مشکوکی نیز در مناسک حج شاهد بودیم که باید به طور جدی بررسی و پیگیری شود.
حسینی همدانی با اشاره به سکوت سوال‌برانگیز برخی از سران کشورهای اسلامی گفت: متاسفانه باز هم عده‌ای فقط پیام تسلیت صادر و نسبت به این بی‌کفایتی آل سعود سکوت کردند.
وی با تاکید بر اینکه آل سعود خادم‌الحرمین نیستند و خائن‌الحرمین هستند،‌ گفت:‌ آنها به جای تلاش در جهت حفظ سلامت زائران سرزمین وحی، به دنبال اجرای فرامین اربابان کودک‌کش خود بوده و جان کودکان و زنان بی‌گناه یمن را می‌گیرند.
نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: کشورهای اسلامی باید هر چه سریع‌تر راهکاری را پیدا کنند که ما هر سال اینگونه شاهد کشته شدن حجاج مسلمان نباشیم و چنین خسارات بزرگی را متحمل نشویم.
حسینی همدانی تاکید کرد: سرزمین وحی و خانه خدا متعلق به جهان اسلام است و نباید یک حکومت کودک‌کش اداره آن را بر عهده گرفته و باید مجمعی از جهان اسلام، تولیت این مکان شریف و مقدس را عهده‌دار شود.
وی بیان داشت: به طور قطع نفرین مردم مظلومی که توسط آل سعود به به ویژه در یمن کشته شدند، دامان آل سعود را رها نخواهد کرد.
پس از این سخنان خطیب جمعه کرج نمازگزاران کرجی به طور مداوم فریاد مرگ بر آل سعود سر دادند.
آیت‌الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار رهبری عظیم‌الشان انقلاب اسلامی با جانبازان و هفته دفاع مقدس گفت: در این دیدار یک نکته بسیار ظریف اما بسیار با اهمیت وجود داشت و آنهم درخواست چند نفر از جانبازان و حتی جانبازانی که بینایی خود را در راه حفظ اسلام و انقلاب هدیه کردند از رهبری عظیم‌الشان انقلاب بود.
وی گفت: آنها از ولی امر خود خواستند که فرمان جهاد صادر کند که این موضوع بسیار با اهمیت است. یعنی اینکه جانبازان، ایثارگران، خانواده معظم آنها و عموم مردم ما حاضر نیستند که لحظه‌ای در برابر دشمن کوتاه بیاییم.
نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: مردم ما و به ویژه ایثارگران بصیر و آگاه هستند و می‌دانند که دشمنانی که جنگ را به ما تحمیل کردند، امروز از راه‌های دیگر از جمله تهاجم فرهنگی و تهاجم اقتصادی به دنبال ضربه‌زدن به ایران اسلامی هستند و به همین دلیل از ولایت درخواست فرمان جهاد می‌کنند.
حسینی همدانی در پایان تاکید کرد که همه مردم باید با حفظ بصیرت و آگاهی خود، مراقب توطئه‌های فرهنگی،‌ اقتصادی و اجتماعی دشمنان باشند.
لازم به توضیح است، امروز در نمازهای جمعه شهرها و شهرستان‌های مختلف استان البرز،‌ مردم نمازگزار البرزی بارها فریاد مرگ بر آل سعود سرداده و به این صورت انزجار و نفرت خود را نسبت به حکومت استبدادی و زورگوی عربستان سعودی نشان دادند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار