کد خبر: ۱۰۳۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۲ 30 September 2015
فرماندار شهرستان ساوجبلاغ گفت: فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در شهرستان ساوجبلاغ مغفول مانده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوجبلاغ، ابوالقاسم پالیزگیر ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های شهرستان ساوجبلاغ اظهار کرد: مباحث کتاب و کتابخوانی و توجه به امور فرهنگی تا حد زیادی در شهرستان مغفول مانده و ما تلاش خواهیم کرد با استفاده از ظرفیت‌های استانی، شهرستانی و ملی، فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در شهرستان گسترش و زمینه‌های لازم جهت بهره‌مندی اقشار مختلف را در فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه ساوجبلاغ به ویژه شهر هشتگرد در زمینه مطالعه در میان شهرهای استان البرز در رتبه دوم قرار دارد، ‌افزود: ما توقع و انتظار داریم تا فرهنگ مطالعه به مدارس نیز برود و از پایه فرزندانمان را کتاب‌خوان بار بیاوریم.

فرماندار ساوجبلاغ با اشاره به اینکه تعامل آموزش و پرورش و نهاد کتابخانه‌ها باید بیشتر و گسترده‌تر شود افزود: آموزش دانش‌آموزان به فنون کتابداری و توسعه کتابخانه مدارس و مراجعه مرتب کتابخانه سیار به روستاها و مدارس روستایی از خواسته‌های اساسی ما است تا بتوانیم فرهنگ کتابخوانی را تقویت و رشد دهیم.

پالیزگیر تصریح کرد: ما اگر به تاریخ هم نگاه کنیم می‌بینیم که توجه زیادی به افراد کتابخوان می‌شده، لذا در شرایط کنونی با توجه رشد تکنولوژی و وجود مراکز دانشگاهی در شهرستان، ضمن اینکه مسئولان باید بستر و زمینه لازم در خصوص استفاده از کتاب و کتابخانه‌ها را با منابع مورد نیاز قشر دانشجو و غیره فراهم کند.

وی بر ترویج و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی تأکید کرد و گفت: این مهم باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

این مسئول افزود: هم‌اکنون 5 کتابخانه در سطح شهرستان داریم و به زودی 6 کتابخانه در نقاط مختلف شهرستان به بهره‌برداری خواهد رسید.

پالیزگیر از خیرین کتابخانه‌ساز خواست بیشتر فعال شوند و اولویت خود را بگذارند به جاهایی که بیشتر نیاز ساخت کتابخانه حس می‌شود.

*ساخت نمایشگاه دائمی کتاب در شهرستان ساوجبلاغ

فرماندار ساوجبلاغ در ادامه سخنان خود از ساخت نمایشگاه دائمی کتاب در شهرستان خبر داد و گفت: ما از این فرآیند بهره مناسب را خواهیم برد و نسبت به برگزاری نمایشگاه کتاب در زمان‌های بیشتری استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: ما با وجود 45 هزار دانش‌آموز باید کتابخوانی را به سمت سوی این قشر ببریم و شهرداری‌ها به ساخت کتابخانه‌ها در محلات پر جمعیت و اختصاص سالن‌های مطالعه در پارک‌ها توجه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار