نیروی انتظامی برای حفظ منافع مردم به طور بی‌وقفه با جاعلان و کلاهبرداران مبارزه می‌کند، اما نمی‌توان تمام شیوه‌های افراد کلاهبردار را در یک و یا حتی ده‌ها شیوه خلاصه کرد.
کد خبر: ۱۰۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۳ 04 March 2015
به گزارش تابناک – البرز: افراد کلاهبردار همواره از طمع، ناآگاهی و سادگی طعمه‌های خود استفاده کرده و آنها را فریب می‌دهند.
فروش مال غیر، فروش اموال و کالاهایی که وجود خارجی ندارد، فروش کالاهای بی کیفیت به جای اجناس اصل و بالاخره فریب افراد با وعده‌های توخالی و پوچ از جمله شیوه‌هایی است که کلاهبرداران برای دست‌یابی به سودهای نجومی از آن استفاده می‌کنند.
نیروی انتظامی برای حفظ منافع مردم به طور بی‌وقفه با جاعلان و کلاهبرداران مبارزه می‌کند، اما نمی‌توان تمام شیوه‌های افراد کلاهبردار را در یک و یا حتی ده‌ها شیوه خلاصه کرد.
به تازگی مدل جدی از کلاهبرداری افشا شده و نیروی انتظامی استان البرز در شهرستان نظرآباد کلاهبردار و جاعلی را دستگیر کردند که با شیوه‌های عجیب افراد ساده را فریب می‌داده است.
در این رابطه فرمانده انتظامی استان البرز از دستگیری فردی که با ساختن اجساد مومیایی تقلبی در نظرآباد و فروش آنها به افراد دوستدار میراث فرهنگی و یا افراد ساده‌لوح از این طریق به کسب درآمدهای میلیاردی می‌پرداخت خبر داد.
سردار علی کامرانی‌صالح گفته است: در پی دریافت گزارش از یک مرکز نگهداری میراث فرهنگی در نظرآباد مبنی بر فروش اجساد مومیایی باستانی و قدیمی پیگیری موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: با توجه به احتمال فعالیت یک باند جعل و کلاهبرداری در خصوص فروش اشیای عتیقه بلافاصله تحقیقات در این خصوص آغاز شد و پس از اطمینان از صحت و سقم موضوع در ارتباط با فعالیت یک نفر در فروش اجساد مومیایی جعلی، اکیپی از ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی نظرآباد جهت بررسی موضوع به محل فعالیت متهمان واقع در یکی از روستاهای دوردست این منطقه اعزام شدند.
کامرانی‌صالح افزود: ماموران با انجام تحقیقات میدانی پس از شناسایی مخفیگاه متهم و محاصره آن مکان، وی را در حالی که قصد معامله یک جسد مومیایی را داشت دستگیر کرده و از داخل منزل وی مقادیری مصالح ساختمانی، مواد مومیایی و چندین جسد مومیایی شده جعلی کشف شد.
فرمانده انتظامی استان البرز در پایان اظهار داشت: نامبرده پس از انتقال به پلیس آگاهی اعتراف کرد که در سال 80 نیز از طریق پلیس آگاهی شهرستان ساوجبلاغ به جرم مومیایی کردن جسد جعلی دستگیر شده و پس از سپری شدن مدت محکومیتش و آزادی از زندان با توجه به تبحری که در این امر داشته با درست کردن اجساد مومیایی تقلبی و فروش آنها به عنوان اجساد مومیایی باستانی و قدیمی به معامله‌های میلیاردی می‌پرداخته است.
چند سال قبل فیلم طنزی به نام مومیایی 3 در سینماها اکران شد که مظمونی شبیه این پرونده دارد. حال با توجه به اینکه مشتریان مومیایی افراد عادی نیستند، باید دید که پلیس و دستگاه قضایی با مال‌باختگان این پرونده چه برخوردی خواهند داشت. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار