کد خبر: ۱۱۰۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷ 12 October 2015

استاد دانشگاه شهید بهشتی گفت: فراهم کردن بسترهای شادی در خانواده‌ها مهمترین نیاز فرزندان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سیما فردوسی ظهر امروز در همایش هفته ملی سلامت بانوان که در کرج برگزار شد اظهار داشت: یکی از نیازهای اصلی در خانواده‌ها ایجاد بسترهای شادی است.

وی ادامه داد: با فراهم کردن این بستر می‌توانیم سلامت خانواده را از لحاظ روحی تضمین کنیم و مانع از ورود برخی از ناهنجاری‌ها شویم.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: از آن جایی که خانواده یکی از مهمترین جمع‌ها در جامعه است، والدین باید بسترهای فعالیت‌های سالم را برای فرزندان خود ایجاد کنند و از افراط و تفریط در تربیت فرزندان خود نیز به شدت بپرهیزند.

وی افزود: با ارتقای دانش خود در خصوص چگونه زندگی کردن می‌توانیم زمینه‌ای را فراهم کنیم تا فرزندان ما به صورت اصولی و درست زندگی کنند و بتوانند برای آینده خود به درستی و با ذهنی آرام برنامه‌ریزی کنند.

فردوسی خاطرنشان کرد: داشتن خصوصیات اخلاقی رده بالا در افراد می‌تواند سبب شادکامی در افراد شود و این تصور که شرایط مالی بسیار خوب، می‌تواند زندگی مناسب را ایجاد کند نیز به شدت رد می‌شود.

وی بر ارتباط اخلاقی درست والدین با یکدیگر تأکید کرد و گفت: ارتباط درست والدین با یکدیگر نیز تأثیرات بسیاری بر اخلاق و روحیه فرزندان خواهد داشت.

فردوسی کاهش و از بین بردن اضطراب در خانواده را مهم ارزیابی کرد و افزود: والدین و به ویژه مادران در این مهم نقش اساسی دارند لذا مثبت فکر کردن و دور کردن افکار منفی می‌تواند نقش اساسی در کاهش اضطراب داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار