معاون سوادآموزی آموزش و پرورش البرز گفت: ریشه کنی بی سوادی با مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای استان رخ می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۶۹۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۹ 29 May 2024

به گزارش «تابناک البرز» رؤیا عسگرپور ضمن گرامیداشت یاد شهدای خدمت گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در انتخاب شعار سال بر نقش مردم تاکید کردند و رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی نیز در جلسه هیأت دولت در تاریخ ۵ شهریور ۱۴۰۲ در خصوص نهضت سوادآموزی فرمودند: «سازمان نهضت سوادآموزی یکی از سازمان‌های برآمده از انقلاب اسلامی است. استمرار مسیر و حرکت این سازمان در کاهش روند بی سوادی در کشور، با اتخاذ رویکردی جهادی ضروری است.»

وی افزود: ریشه کنی بی سوادی با مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای استان رخ می‌دهد و سازمان نهضت سوادآموزی در اساسنامه جدید به دنبال توسعه مشارکت‌های مردمی از طریق اجرای طرح‌های نوین است.

عسگرپور ادامه داد: طرح‌های سواد آسان، نهضت دانش آموزی، سواد قرآن پایه، روستای باسواد از جمله طرح‌های تحولی است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش البرز با ارائه گزارش عملکرد سال گذشته تصریح کرد: سال گذشته کمبود نیروی انسانی و پراکندگی افراد محروم از سواد، چالش‌های فراوانی را در شناسایی و جذب افراد کم سواد و بی سواد ایجاد کرد. اما مشارکت دستگاه‌ها و نیروهای جهادی و استفاده از ظرفیت‌های شورای پشتیبانی سوادآموزی، منجر شد تا ما در سال گذشته تحقق ۸۶ درصدی حجم ابلاغی را داشته باشیم.

عسگرپور اظهار کرد: طرح‌های مکمل خواندن با خانواده، نماز کلید بهشت، مسابقات و … با مشارکت فعال آموزش دهنده‌ها و سوادآموزان در سال گذشته انجام شد، که قابل تقدیر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار