کد خبر: ۱۲۳۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰ 04 November 2015

استاندار البرز خواستار راه اندازی کتابخانه های الکترونیکی در این استان شد.

سید حمید طهایی عصر روز گذشته در نشست انجمن کتابخانه های عمومی استان البرز که با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر اعضای استان در دفتر استاندار برگزار شد،بر ایجاد فضاهای مناسب برای کتابخوانان نیز تاکید کرد.

وی افزود: باید از ظرفیت های استان در ساخت کتابخانه هایی که برای جوانان ایجاد روحیه و امید کند استفاده کنیم و با در اختیار گذاشتن سخت افزار و نرم افزار مناسب برای عموم مردم در کتابخانه ها فضای کتابخانه ها را علاوه بر شکل سنتی به سوی فضای مجازی و ایجاد کتابخانه الکترونیک ببریم و با غنی ساختن محتوای آنان سهم بزرگی در آگاهی جامعه داشته باشیم .

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی استان در ادامه با اشاره به اینکه دستگاههای مختلف استانی و شهرستانی از ظرفیت های خود درایجاد ایستگاههای مطالعه بهره ببرند، اظهار داشت: فرصت مطالعه کتاب برای مردم باید در مکان های عمومی و حتی بخشی از فضاهای دستگاهها فراهم شود و از این فرصت برای رشد و ترویج کتابخوانی در استان بهره ببریم.

وی گفت: زیرا که برخی از دستگاهها و اماکن عمومی محل مناسبی هستند که برای لحظاتی افراد بتوانند کتاب مطالعه کنند که چه بسا همین چند لحظه افراد را مشتاق به کتاب و کتابخوانی کند و برخی اماکن همچون شهرداریها،فرهنگسراها و... مناسب این اقدام هستند.

طهایی در ادامه این نشست افزود: کتابخانه های عمومی باید چنان تقویت شوند که نیاز همه اقشار با فرهنگ ها ،سطح تحصیلات و علایق گوناگون را فراهم کند و با برنامه ریزی ، آماده سازی و تجهیز سخت افزاری و نرم افزاری کتابخانه ها را مهیای حضور عموم کنند طوری که در طول شبانه روز جوانان بتوانند از فضای قرائت خانه کتابخانه ها استفاده کنند.

وی ادامه داد: چرا که اکنون متاسفانه زندگی آپارتمان نشینی فرصت مطالعه در خانه را از آنان گرفته بخصوص برای مطالعه دروس تحصیلی در فصل امتحانات که کتابخانه ها می توانند آرامش و امنیت را برای خانواده ها و جوانان فراهم کنند و از دغدغه های آنان بکاهند.

استاندار به پیشنهاد اداره کل کتابخانه ها در خصوص ایجاد کتابخانه مرکزی نیز اشاره کرد و گفت: زمین مناسب و ساخت فضایی که سالیان سال نیاز استان و مردم را از وجود کتابخانه مرکزی تامین کند از اولویت های انجمن است و این نیازمند برنامه ریزی و اقدامات کارشناسی است و امیدواریم بزودی شاهد کتابخانه مرکزی به عنوان کتابخانه مرجع دراستان باشیم.

طهایی در بخشی از سخنان خود به نقش مطالعه در مدارس اشاره کرد و گفت: همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان وآموزش و پرورش نقش موثری در توسعه فرهنگ مطالعه در استان دارد و با ایجاد بخشی از فضای مدارس به کتابخانه ها و تجهیز و آماده سازی آن از سوی کتابخانه های عمومی استان این مهم قوت خواهد گرفت.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی استان در پایان ابراز امیدواری کرد: در هفته گرامیداشت مقام کتاب، کتابخوانی و کتابدار مردم استان البرز با حضور در کتابخانه های عمومی استان از برنامه هایی این هفته استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار