کد خبر: ۱۳۰۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۴ 17 November 2015

استاندار البرز گفت: سطح بالای علم، سواد و دانش جوانان ما گویای مطالعه در تمامی فضاها همچون کتابخانه ها، رسانه ها و فضاهای مجازی دارد.

به گزارش ایرنا، سید حمید طهائی روز سه شنبه در آئین تجلیل از فعالان عرصه کتابخوانی استان البرز که در باشگاه میلاد کرج برگزار شد، افزود: یکی از رسالت های ما مسئولین این است که از ابزار روز برای پیشبرد اهداف مان که همان ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است، استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: در دنیای امروز وقتی گزارشاتی مبنی بر کتابخوانی و مطالعه و چاپ کتاب ارائه می شود، این آمار نقص دارد زیرا همه به مطالعه مکتوب و جسم کاغذی در کتابخانه ها بسنده نمی کنند.

وی یادآور شد: در آمارهای ارائه شده در خصوص سرانه مطالعه اعلام می شود که اشتیاق به مطالعه در جامعه کم شده ولی در طی روز میلیون ها و میلیاردها کلمه و مطلب در فضای مجازی جا به جا می شود که تمامی آن ها بایستی جزو مطالعه محسوب شود زیرا حتی یک مطلب کوچک در این فضا مطالب و آموخته های زیادی برای فرد به دنبال دارد.

وی تاکید کرد: اکنون رسانه های دیجیتال بخش عمده ای وقت جامعه را به خود اختصاص می دهد که باید در آمارها لحاظ شود.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود به نقش کتابداران و اهمیت حضور آنان در کتابخانه ها اشاره کرد و گفت: هدایت مشتاقان در عرصه کتابخوانی در زمان رجوع به کتابخانه ها چه در مدرسه، دانشگاه، فرهنگسراها، مساجد و کتابخانه های عمومی از مهمترین وظایف آن هاست.

وی این نقش را یک مدیریت فرهنگی در جامعه و ارائه خط مشی و راهنمائی جامعه برشمرد.

طهائی اضافه کرد: استان البرز از لحاظ سطح سواد از استان های رده بالای کشور است پس بایستی در تخصیص شاخصه های فرهنگی نیز در شان استان باشد.

در این آئین از 10 فعال عرصه کتابخوانی استان تجلیل به عمل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار