کد خبر: ۱۳۲۶۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶ 21 November 2015

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری البرز از راه‌اندازی 2 ایستگاه آتش‌نشانی در روستاهای شهرستان اشتهارد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمدرضا رضوی ظهر امروز در حاشیه بازدید از روستاهای اشتهارد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: توسعه خدمات رسانی به روستاها و ارائه تمامی امکانات به آنان از مهمترین اولویت‌هایی است که باید به درستی انجام شود.

وی ادامه داد: هم اکنون به دلیل نبود برخی از امکانات در روستاها، روستاییان با مشکلاتی مواجه هستند که لازم است تدابیر لازم برای رفع این مشکلات و توسعه خدمات رسانی به مردم در روستاهای این استان اندیشیده شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری البرز گفت: یکی از امکاناتی که راه‌اندازی و ایجاد آن در روستاها لازم و ضروری به شمار می‌رود،‌ راه اندازی ایستگاه‌های آتش‌نشانی است.

رضوی ادامه داد: در این راستا و با توجه به اهمیت موضوع هم اکنون راه اندازی 2 ایستگاه آتش‌نشانی در روستاهای واجد شرایط این استان در دستور کار قرار گرفته است.

وی تأکید کرد: بر اساس تمهیدات اندیشیده شده این دو ایستگاه در آینده نزدیک در دو روستای این استان راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری البرز خاطرنشان کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که خدمات در روستاها نیز همانند شهرها با توسعه همراه شود تا ساکنان روستاها نیز بتوانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

رضوی ارائه خدمات به مردم در روستاها را گامی مهم در جهت کاهش مهاجرت‌ها به شهرها دانست و گفت: هر چه بیشتر بتوانیم این خدمات را در روستاها افزایش دهیم روستاییان در همان روستای خود ماندگار می‌شوند و رونق تولیدات و محصولات روستایی را نیز شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: روستاها نیز نیازمند توسعه طرح‌های عمرانی هستند لذا مسئولان باید مسیر خدمات‌رسانی را به گونه‌ای طراحی کنند که عدالت در روستاها نیز رعایت شود.

رضوی بیان داشت: توسعه خدمات در روستاها سبب می‌شود که روستاییان دلگرمی بیشتری برای حضور در روستاهای خود داشته باشند و به تولید بیشتر نیز بپردازند.

مدیرکل امور روستایی استانداری البرز خاطرنشان کرد: ایجاد درآمد پایدار برای روستاییان نیز باید یکی از مهمترین برنامه‌ها و طرح‌هایی باشد که مود توجه مسئولان باشد.

رضوی ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را نیز به روستاییان مهم ارزیابی کرد و گفت: با ارائه این آموزش‌ها نیز می توانیم در توسعه درآمد پایدار برای آنان سهم اساسی داشته باشیم.

وی توزیع عادلانه خدمات و برقراری عدالت را در تمام سطوح توسط مسئولان مهم ارزیابی کرد و گفت: روستاها می توانند به عنوان یک سرمایه بزرگ برای شهرها محسوب شوند به شرط آن که خدمات در روستاها به روز شده و توسعه یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار