کد خبر: ۲۰۷۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹ 05 April 2016


مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز از امضای تفاهم نامه همکاری با انجمن اهساء خبرداد و گفت: این تفاهم نامه براي پيشگيري از آسیب‌های اجتماعی و ارتقاي اطلاعات دانش آموزان منعقد شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، خسرو ساكي در اولين همايش پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي در مدارس استان البرز كه امروز(17فروردین)، با حضور معاون رئيس جمهور در امور زنان و خانواده در دبيرستان شاهد دخترانه شهيد كلانتري آموزش و پرورش ناحيه يك كرج برگزار شد، اظهار کرد:يكي از مهم‌ترين برنامه‌هاي دولت تدبير و اميد موضوع تحكيم خانواده، ارتقاي سلامت و توانمندي زنان به عنوان سكاندار اصلي خانواده است.

وي افزود: وزارت آموزش و پرورش علاوه بر فعاليت‌هاي عمومي و گسترده‌اي كه در جهت مصون سازي دانش آموزان در قالب كتاب‌هاي درسي و فعاليت‌هاي تربيتي دارد به منظور تمركز بيشتر، واحد تخصصي دفتر مراقبت در برابر آسيب‌هاي اجتماعي را راه اندازي كرده كه يكي از دستاوردهاي دولت تدبير و اميد است.

این مسئول خاطرنشان کرد: اين دفتر مسئوليت مقابله با مخاطراتي كه پيش روي كودكان و نوجوانان ايران اسلامي قرار دارد و برنامه‌هاي اجرايي خاصي كه موجب پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي مي‌شود، انجام مي‌شود.

ساکی ادامه داد: وزير آموزش و پرورش پنج سياست اصلي و اساسي را به عنوان راهبرد اصلي وزارت خانه مطرح كرده كه يكي از آنها توسعه مشاركت است.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: براي انجام ماموريت‌هاي وزارت آموزش و پرورش عرصه مشاركت خيلي گسترده و وسيع ديده شده كه براي انجام ماموريت و تحقق اهداف در چارچوب سياست‌هاي وزارت آموزش و پرورش و تحول در اين بخش، آموزش و پرورش استان امروز با انجمن مردم نهاد اهساء يك تفاهم نامه همكاري منعقد مي‌كند.

وی در پایان بیان کرد: اين تفاهم نامه به منظور آگاهي رساني به دانش آموزي براي پيشگيري از بيماري ايدز و ارتقاي اطلاعات دانش آموزان و همچنين سلامت خانواده انجام مي‌شود.

لازم به ذکر است انجمن حمايت و ياري آسيب ديدگان اجتماعي اهساء يك موسسه غيرانتفاعي، غيردولتي و عام المنفعه است كه با اهداف آگاهي رساني و پيشگيري و ارائه خدمات مشاوره‌اي و مددكاري اجتماعي به صورت رايگان به اقشار آسيب پذير به ويژه معلولين اجتماعي فعاليت مي‌كند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار