کد خبر: ۲۱۰۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵ 11 April 2016


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز اعلام کرد که این استان 10 سال از اجرای طرح های زیست محیطی و پیشگیرانه در امر کاهش آلاینده ها عقب مانده است.

به گزارش ایرنا، حسین محمدی روز دوشنبه در نشست کارگروه پیشگیری از آلودگی هوا استان البرز افزود: اجرا نشدن بسیاری از برنامه ها ی مهم دراین زمینه در برنامه های چهارم و پنجم توسعه سبب عقیم ماندن طرح های زیست محیطی استان شده است.

وی گفت: در دولت یازدهم از اردیبهشت ماه سال 93 این موضوع به جد با طرح جامع کاهش آلودگی هوا دنبال شد که درآن هشت محور و 20 تکلیف به دستگاه های اجرایی مرتبط ابلاغ شده است .

وی خاطرنشان کرد: به رغم افزایش میزان آلودگی در سال 94 نسبت به سال 93 ( مقایسه آمار روزهای پاک و غیرسالم دراین سالها) اما به طور کل می توان گفت کیفیت هوا درسال 93 در مقایسه با سال های قبل بهتر بوده است .

مدیرکل محیط زیست استان البرز اضافه کرد: دولت 'تدبیر و امید' اولویت اساسی را به امر مهم در کلانشهر داده بسیاری از ویژگی هایی که دراین استان شاهد هستیم سبب شده تا رسیدن به حد مطلوب یک مقدار زمانبر شود .

وی ، ترافیک ، تردد بالای خودروهای عبوری ، تراکم صنایع ،خشکسالی ، محدودیت های آبی را از جمله ویژگی های استان البرز دراین زمینه برشمرد .

محمدی یادآورشد: اگرچه با افزایش سرانه فضای سبز که هرسال یک مترمربع بود و محقق نیز شد توانستیم گام هایی را برداریم ولی امروز با طرح جامع ترافیک شهر و ایجاد خطوط بی آر تی تلاش های بیشتری را برای ارائه خدمات بهتر در پیش گرفته ایم .

وی افزود: اکنون فعالیت هشت ایستگاه سنجش کیفیت هوا را امروز در استان البرز شاهد هستیم که درسال های قبل شمار آن ها کمتر بود.

دراین نشست مدیرکل بازرسی استان البرز که دلیل حضور خود را اهمیت موضوع عنوان کرد نیز ادامه داد: سازمان بازرسی به عنوان دستگاه نظارتی این موضوع مهم را مد نظر بصورت جدی دارد .

سعید دهقان افزود: عملکرد دستگاه های اجرایی متولی دراین زمینه به جد دنبال می شود اگرچه برخی از مشکلات را به صورت ویژه درالبرز شاهد هستیم اما این به این معنی نیست که دستگاه های اجرایی متولی وظایف قانونی خود را انجام ندهند .

وی خاطرنشان کرد: از تمام اعضای کارگروه کاهش آلودگی هوا گزارش درخواست خواهیم داشت و توجه به این امر نیز مد نظر است که مقابله با آلودگی هوا برنامه آنی نیست و نیاز به زمان دارد .

مدیرکل بازرسی استان البرز گفت: اگرچه آلودگی تنها به این استان مربوط نمی شود وی باید سیاست های جدی را دنبال کرد .

وی یادآورشد: از سال 90 شاهد آن بودیم که بخشی از فضای سبز تخریب شده و اگر تغییر کاربری انجام می شود در بحث فضای سبز حتما باید در کنارآن جایگزینی را برای پیشگیری و کاهش آلودگی هوا داشت .

استاندارد سازی سوخت مصرفی ،تعویض خودروهای عمومی ، استفاده از صافی برای خودروهای دیزل سنگین ، الزام واحدهای صنعتی با آلودگی بالا به تجهیزات کنترلی مانند حذف اکسیدهای گوگرد از فرآیند تولید و احیای اکسیدهای ازت ،افزایش سرانه فضای سبز درشهرها و حریم آنها به میزان مندرج در طرح جامع از جمله گزارشهایی بود که دراین نشست از سوی ارگان های مرتبط با کارگروه عنوان شد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار