کد خبر: ۲۱۵۱۶۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹ 19 April 2016


معاون آموزش ابتدائی و پیش دبستانی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: تنبیه بدنی دانش آموزی خط قرمز مدارس این استان را تشکیل می دهد که این حرکت غیر فرهنگی - تربیتی قابل بخشش نیست.

جعفر مقیمی روز سه شنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: رویکرد آموزش و پرورش آموزشی - تربیتی است که در آن تنبیه بدنی و حتی جریمه ای جایگاهی ندارد.

وی اظهار کرد: کلاس درس محل یادگیری مطالب علمی ، تربیتی و مهارت های زندگی است که درآن دانش آموزان نکات جدید را یادبگیرند تا به فردی متخصص ، کارآمد، متعهد و با مهارت در آینده تبدیل شود.

وی با اشاره به توصیه های پیامبراکرم(ص) وائمه(ع) در زمینه رفتار با کودکان خاطرنشان شد: تا کنون گزارشی مبنی بر تنبیه بدنی دانش آموز در پایه ابتدایی و پیش دبستانی به این معاونت گزارش نشده است اما به دلیل خط قرمز بودن این حرکت غیر فرهنگی - تربیتی همواره در نشست های مختلف با معلمان ، مدیران ، مربیان و اولیاء دانش آموزان برعدم استفاده ازاین روش در مدرسه و خانه تاکید می کنیم.

مقیمی از دین اسلام به عنوان دین مهربانی یاد کرد و افزود: روش تنبیه بدنی در دانش آموزان یک روش منسوخ شده است که هیچ کارایی جز ترک تحصیل ، سرخوردگی، افت تحصیلی بیشتر، کاهش اعتماد به نفس ، ایجاد اضطراب و تنش در فضای کلاس و خانه چیز دیگری به همراه ندارد.

معاون آموزش ابتدایی و پیش دبستانی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: کلاس های درس امام جعفر صادق (ع) با حضور شاگردان زیادی برگزار شد که روش کار آن مهربانی بوده و این مهم همواره در کلاس های ضمن خدمت و یا کارگاه های آموزشی به معلمان ، مربیان و مدیران مراکز آموزشی یادآوری شده و می شود.

مقیمی ضمن تاکید بر اینکه هرسال در نشست های مختلف عواقب غیر قابل بخشش و جبران تنبیه بدنی برای مجموعه کارکنان مدارس البرز به ویژه پایه ابتدایی گوش زد می شود اظهار کرد: دانش آموز برای آموزش و تربیت نیاز به محیطی آرام در خانه و مدرسه دارد که همه ما به ویژه کارکنان مدارس و اولیاء باید کوشش کنیم تا این شرایط برای دانش آموزان به خصوص در پایه ابتدایی که دارای روحیه ای لطیف و حساس هستند بیش از گذشته فراهم آید.

وی تاکیدکرد: به دلیل خط قرمز بودن تنبیه بدنی در سیستم آموزش و پرورش در صورت مشاهده، گزارش مردمی و شکایت اولیاء دانش آموز بلافاصله این مهم پیگیری و برای خاطیان تشکیل پرونده داده می شود.

البرز 420 هزار نفر دانش آموز دارد که 250 هزار نفر آن در پایه ابتدایی مشغول تحصیل هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار