رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج خبر داد
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج از برگزاری نمایشگاه دائمی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست و همچنین جانمایی قطعی مکان این نمایشگاه خبر داد.
کد خبر: ۲۱۷۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳ 24 April 2016
فاطمه اسکندری اظهار داشت: متاسفانه بخشی از جامعه ما به دلایل مختلف متحمل آسیب‌های اجتماعی شده‌اند که باید برای رفع مشکلات آنها اقداماتی انجام دهیم که انجام این امور و فراهم‌سازی شرایط لازم از جمله وظائف اصلی مسئولان است.

وی افزود: این بخش از جامعه ما زنانی هستند که بنا به دلایلی از جمله طلاق، فوت همسر و یا نداشتن سرپرست خانواده مناسب در حال کار کردن بوده و مسئولیت سنگین اداره و امرار معاش خانواده و تربیت فرزندان بر عهده آنها است.
این مسئول گفت: سالانه دولت میلیاردها تومان برای مقابله با پیامدهای آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد و غیره هزینه می‌کند که اگر بخشی از این بودجه هنگفت را صرف پیشگیری کنیم، می‌توانیم جامعه‌ای بهتر داشته باشیم.
اسکندری بیان داشت: یکی از این راه‌ها حمایت از زنان سرپرست خانوار است تا در جهت تربیت فرزندان خود و جلوگیری از انحراف خانواده‌ای که مسئولیت اداره آن را بر عهده گرفته‌اند، موفق باشند.
وی گفت: ایجاد فرصت‌های شغلی و حمایت از اشتغال آنها به ویژه در حوزه تولید، می‌توان در تحقق این مهم موثر باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج افزود: در این راستا با حمایت مدیریت شهری، مرکز توسعه و توانمند‌سازی زنان سرپرست‌خانوار و بد سرپرست به مسئولیت ریاست کمیسیون فرهنگی شورا تشکیل می شود.
اسکندری بیان داشت: یکی از اقدامات این مرکز راه‌اندازی نخستین نمایشگاه و فروشگاه دائمی توانمندسازی زنان سرپرست‌ خانوار در کرج است که به زودی در میدان جمهوری این شهرستان دایر خواهد شد.
وی افزود: هدف از برپایی این نمایشگاه
دائمی عرضه محصولات، تولیدات و دستاوردهای زنان سرپرست خانوار، بی‌سرپرست و یا بدسرپرست شهرستان کرج است.
اسکندری گفت: مقدمات لازم برای برپایی نمایشگاه فوق در میدان جمهوری کرج فراهم شده و در نظر داریم که به زودی 120 غرفه برای عرضه دستاوردهای زنان سرپرست خانوار کرجی دایر کنیم
.
وی تصریح کرد: این نمایشگاه دائمی در آینده بسیار نزدیک در این مکان راه‌اندازی می‌شود و برای اجرای برنامه فوق شهرداری و بهزیستی تعامل و همکاری خوبی داشتند.
اسکندری در پایان گفت: باید برای رفع مشکلات زنانی که مسئولیت سنگین و خطیر اداره یک خانواده را بر عهده گرفته‌اند، راهکارها و اقدامات عملی انجام دهیم تا بتوانیم باری از دوش نحیف این زنان توانمند برداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار