انتظار چندین ساله سایپا برای رفتن به لیگ قهرمانان آسیا
نارنجی پوشان کرجی در هفته بیست و هفتم میزبان پرسپولیس تهران هستند و سپس باید به ترتیب به مصاف راه آهن و استقلال خوزستانی بروند که چیزی برای از دست دادن نداشته و انتحاری بازی می‌کنند.
کد خبر: ۲۲۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳ 13 April 2015
در فصل جاری لیگ برتر فوتبال کشورمان، نماینده استان البرز نتایج خوب و قابل توجهی کسب کرده است.
تیم فوتبال سایپای البرز هم اکنون با کسب 37 امتیاز از 25 مسابقه، در رده هفتم قرار دارد.
این تیم در آخرین مسابقه توانست همسایه خود در جدول رده‌بندی یعنی صبای قم را با 3 گل شکست داده و به پیروزی قاطعی دست یابد.
پس از این مسابقه، برخی از رسانه‌ها گزارش‌هایی را درباره احتمال کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا توسط نارنجی‌پوشان کرجی منتشر کردند.
از جمله آنکه یکی از سایت‌های محلی، گزارش مسابقه خود را با تیتر "سایپا در یک قدمی کسب سهمیه آسیا" منتشر کرد.
رسانه دیگری نیز گزارشی را منتشر و نوشته است: "مدعیان اصلی قهرمانی نفت تهران و تراکتور هستند و مدعیان سهمیه هم استقلال، سپاهان، فولاد و البته ذوب آهن بوده و اما حالا سایپا هم با پیروزی 3 بر صفر برابر صبا، روی کاغذ مدعی کسب سهمیه آسیا شده است." سایپا با پیروزی 3 بر صفر مقابل صبا 37 امتیازی شد تا در رده هفتم جدول رده‌بندی قرار گرفته و روی کاغذ شانس کسب سهمیه آسیا را داشته باشد.
فرهاد پورغلامی مربی سایپای البرز نیز در گفتگویی پس از پیروزی مقابل صبای قم درباره اینکه سایپا در این فصل به دنبال کسب سهمیه است یا خیر، بیان کرد: روندی که تیم ما در پیش گرفته، بیشتر جوان‌گرایی است و در تفکرات‌ مربیان به فکر رتبه بهتری هستیم و شاید در دوردست‌ها به دنبال کسب سهمیه آسیایی باشیم. تیم ما در نیم فصل بازیکن خاصی نگرفت و با توجه به سیاست‌های باشگاه به دنبال جوان‌گرایی بود و ما با ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه تیم خوبی را تشکیل دادیم."
بر اساس این گزارش، با دقت در جدول رده‌بندی لیگ برتر به نتایج قابل توجهی دست می‌یابیم.
سایپا تا پایان این فصل از مسابقات لیگ برتر فوتبال 5 بازی دیگر در پیش دارد که در صورت پیروزی در تمام آنها و کسب 15 امتیاز، حداکثر 52 امتیازی می‌شود.
این در حالی است که تیم‌های سوم و چهارم جدول هر کدام 44 امتیازی هستند و با کسب 8 امتیاز از 5 بازی می‌توانند، امید البرزی‌ها را ناامید کنند.
از سوی دیگر سایپا در 5 بازی آخر خود، رقابت‌های سختی در پیش دارد که احتمال کسب 15 امتیاز کامل را به شدت کاهش می‌دهد.
این تیم در هفته بیست و ششم میهمان تراکتورسازی تبریزی است که مدعی قهرمانی بوده و برای پیروزی در خانه خود به میدان می‌رود.
نارنجی پوشان کرجی در هفته بیست و هفتم میزبان پرسپولیس تهران هستند و سپس باید به ترتیب به مصاف راه آهن و استقلال خوزستانی بروند که چیزی برای از دست دادن نداشته و حتی راه آهن و استقلال خوزستان برای عدم سقوط به دسته اول، به صورت انتحاری بازی می‌کنند.
سایپای البرز در هفته آخر نیز میهمان سپاهان اصفهان است. سپاهان از جمله تیم‌های مدعی کسب سهمیه بوده و کمتر در بازی‌های حساس خانگی به حریفان خود امتیاز می‌دهد.
با این اوصاف کسب 15 امتیاز کامل در 5 دیدار آخر لیگ برتر برای سایپای البرز امری نزدیک به محال و غیر ممکن است.
بنابراین نباید بی‌دلیل مردم استان البرز را امیدوار به کسب سهمیه توسط نماینده این استان در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کنیم.
این در حالی است که سایپای البرز در این فصل و بر خلاف 2 فصل اخیر، نتایج خوبی کسب کرده و نمی‌توان از کنار توانمندی‌های این تیم و به ویژه جوانگرایی کادر فنی به راحتی عبور کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار