کد خبر: ۲۲۷۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹ 10 May 2016


معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: یک میلیون و 500 هزار نفر در طرح تربیت حافظان قرآن شرکت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمد شرفخانی ظهر امروز در افتتاح طرح تربیت حافظان قرآن کریم استان البرز و تجلیل از عوامل طرح آرامش بهاری که در اداره کل اوقاف و امور خیریه کرج برگزار شد، اظهار داشت: انس با قرآن و حفظ آیات قرانی یکی از مهمترین اولویت‌های ما است.

وی ادامه داد: در این راستا با اجرایی کردن طرح حافظان قرآن کریم تلاش داریم تا فرهنگ قرآنی را بیش از پیش به نسل امروز انتقال داده و آنان را با آیات قرآنی آشنا کنیم.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه استان البرز خاطرنشان کرد: در این راستا و براساس تمهیدات اندیشیده شده در دور جدید طرح تربیت حافظان قرآن یک میلیون و 500 هزار نفر شرکت خواهند کرد.

وی تأکید کرد: در ابتدای عملیاتی شدن اجرای این طرح، قرار بود این مهم در یک برنامه پنج ساله انجام شود اما با استقبال بی‌نظیر مردم این طرح در مدت زمان چهار ساله به پایان رسید.

شرفخانی با تأکید بر اینکه اجرای طرح تربیت حافظان قرآن اقدامی بسیار بزرگ بود افزود: این طرح با یک کار جهادی و با استقبال بی‌نظیر مردم انجام شد و با حضور بی‌نظیر مردم و علاقمندان به قرآن پاسخ دندان‌شکی به وهابیت داده شد.

به گفته وی با آغاز طرح جدید تربیت حافظان قرآن برای تربیت یک میلیون و 500 هزار حافظ قرآن در سراسر کشور، 6 هزار مربی حفظ قرآن را در قم تربیت کرده‌ایم.

شرفخانی ادامه داد: طرح تربیت حافظان قرآن در زندان‌ها نیز انجام شد و هم اکنون 16 هزار نفر از زندانیان سراسر کشور حافظ قرآن شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه باید روستاها را نیز در اجرای این طرح سهیم کنیم افزود: باید در دور جدید این طرح روستاها را نیز در برنامه داشته باشیم.

شرفخانی در ادامه سخنان خود به اجرای طرح آرامش بهاری اشاره کرد و بیان داشت: اجرای این طرح نوروزی مورد استقبال بسیاری از مسافران و گردشگران قرار گرفت و توانست به موفقیت‌های بسیاری دست پیدا کند.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه استان البرز تأکید کرد: اجرای طرح آرامش بهاری با هدف مقابله با جنگ نرم دشمنان و تهاجمات فرهنگی آنان عملیاتی شد و توانست تأثیرات مثبت خود را داشته باشد.

شرفخانی اظهار کرد: تلاش در عرصه فرهنگی و مقابله با تهاجمات دشمنان در تمامی ابعاد باید صورت گیرد لذا باید برای اجرای امور فرهنگی نیز از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرد.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه استان البرز با بیان اینکه امام‌زادگان به عنوان قطب فرهنگی برگزاری این برنامه‌ها قرار دارند افزود: با اجرای این طرح علاوه بر ارتقای امور فرهنگی در شناساندن این امام‌زادگان به مردم و گردشگران و مسافران نیز اقدامات اساسی انجام شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار