کد خبر: ۲۴۲۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴ 07 June 2016


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: توسعه سیستم فاضلاب شهری در استان البرز ضروری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حسین محمدی بعد از ظهر امروز در نشست مشترک سازمان‌های شهرداری، منابع طبیعی و معاون خدمات شهری شهرداری کرج و رونمایی از ویژه‌نامه محیط طبیعی که در سالن جلسات شهرداری کرج برگزار شد، افزود: یکی از مهمترین اقدامات برای حفاظت از محیط زیست توسعه سیستم فاضلاب شهری است که بتوانیم با هدایت و کنترل این آبها نقش اساسی را در حفاظت محیط زیست انجام دهیم.

وی ادامه داد: با توجه به تلاش‌های صورت‌گرفته همچنان استان البرز از لحاظ مدیریت سیستم فاضلاب شهری در کشور در رتبه آخر است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز خاطرنشان کرد: در این راستا استان البرز 7 تا 8 درصد از جمعیت خود را تحت پوشش سیستم فاضلاب قرار داده است که نسبت به جمعیت موجود این آمار بسیار پایین است.

محمدی تصریح کرد: با توجه به برآوردهای انجام شده خساراتی که فاضلاب‌ها به محیط زیست می‌زنند جبران ناپذیر است و این مهم باید کنترل شود.

وی از مدیران آبفای استان البرز خواست تا تدابیر و برنامه‌ریزی‌های اساسی را در این زمینه داشته باشند.

*ایجاد چهار ایستگاه سنجش کیفیت آب رودخانه کرج

این مسؤول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه به منظور سنجش کیفی آب رودخانه کرج چهار ایستگاه سنجش راه‌اندازی شده است بیان داشت: براساس گزارش‌های این ایستگاه‌ها آب‌های رودخانه‌های کرج و طالقان به لحاظ شاخص‌های محیطی دارای کیفیت مناسب هستند.

محمدی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه حفظ آب‌های زیرزمینی نیز باید به صورت دقیق مورد توجه مسؤولان باشد خاطرنشان کرد: متأسفانه وجود چاه‌های غیرمجاز دراین استان سبب شده است که آب‌های زیرزمینی با افت بسیار پایینی مواجه شود.

وی بر شناسایی این چاه‌ها و مسدود کردن آنها تأکید کرد و افزود: متأسفانه عده‌ای سودجو بدون توجه به عواقب حفر چاه‌های غیرمجاز اقدام به این کار کرده و صدمات جبران ناپذیری را به این منابع وارد می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار