کد خبر: ۲۴۷۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲ 18 June 2016


مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان البرز گفت: پل‌های عابر پیاده در جاده‌ها و آزادراه‌های استان جوابگوی حجم ترددها و نیاز مردم نیست.

قاسم باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار کرد: استان البرز از نظر جغرافیایی شرایط ویژه‌ای دارد و نزدیکی به پایتخت و تبدیل شدن به پل ارتباطی تهران با 13 استان کشور، وضعیت البرز را در مقایسه با دیگر استان‌های کشور متفاوت کرده است.

وی افزود: البرز در حال حاضر دارای چند راه مواصلاتی ملی است که بار ترافیکی زیادی را تحمل می‌کنند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان البرز تصریح کرد:‌ آزادراه‌های تهران - کرج و کرج - قزوین به همراه جاده چالوس دارای بار ترافیکی زیادی هستند، به صورتی که بیشترین حجم تردد خودروها در خاورمیانه را به خود اختصاص داده‌اند.

باقری گفت: این شرایط موجب شده است که استان البرز به تنهایی حدود 16 درصد بار ترافیکی کل کشور را به خود اختصاص دهد؛ محورهایی در استان وجود دارد که بیشترین حجم تردد خودروها را دارد.

وی ادامه داد: اگر چه دسترسی به راه‌های ملی ظرفیتی ارزشمند برای استان البرز به شمار می‌آید، اما کمبود امکانات در این محورها، جاده‌ها و راه‌های مواصلاتی خطراتی را برای مردم ایجاد کرده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان البرز افزود: از جمله این موارد می‌توان به کمبودهای مربوط به پل عابر پیاده در طول مسیر جاده‌ها و آزادراه‌های استان البرز اشاره کرد که به هیچ عنوان جوابگوی نیازها نیست.

باقری ادامه داد: به عنوان نمونه در طول مسیر آزادراه‌ تهران - کرج و کرج - قزوین شاهد احداث و فعالیت کارخانه‌ها، کارگاه‌ها و صنایع متعددی هستیم که به طور طبیعی بخش زیادی از جامعه کارگری استان البرز و حتی استان تهران را به خود جذب کرده است.

وی تصریح کرد: اگر پل عابر پیاده به اندازه کافی در این مسیرها نداشته باشیم، مردم ناگزیر مجبور به عبور از عرض آزادراه‌ها هستند که این امر خطرات جدی برای سلامت آنها دارد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان البرز در پاسخ به این پرسش که برای رفع کمبود فوق چه برنامه‌ای در دستور کار قرار دارد، گفت: به طور قطع اعتبارات دولتی برای احداث پل‌های جدید کافی نیست، لذا طرح‌هایی را با هدف استفاده از توان بخش خصوصی در دستور کار داریم.

باقری ادامه داد: به همین دلیل طرحی را تدوین کردیم به این صورت که بخش خصوصی علاقه‌مند می‌تواند پل عابر پیاده را احداث و در نقاط مورد نیاز نصب کند و برای چند سال از ظرفیت تبلیغاتی این پل‌ها برای بازگشت سرمایه و اخذ سود استفاده ببرد.

وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا بخش خصوصی استقبالی از این طرح کرده است، گفت: در حال احداث 10 پل عابر پیاده در طول بزرگراه‌ها و آزادراه‌های استان هستیم که اعتبار مورد نیاز برای آن از همین طریق تامین شده است.

باقری در پایان گفت: این پل‌ها حداکثر در 6 ماه دوم سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار