کد خبر: ۲۶۳۹۰۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳ 21 July 2016


رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کرج گفت: طرح جمع‌آوری طیور زنده در مرکز استان البرز با قدرت و جدیت بیشتر پیگیری شده و ادامه دارد.

محمود خدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: قانون برای نگهداری، خرید و فروش حیوانات خانگی اعم از طیور و غیر طیور قوانین مشخصی دارد و با توجه به اینکه طیور یکی از عوامل اصلی انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان است، باید این قوانین به طور کامل و جدی در جامعه اجرا شود.

وی افزود: بر اساس قانون، عرضه هرگونه طیور زنده به ویژه مرغ و خروس در محل‌های غیرمجاز از جمله معابر عمومی و خیابان‌ها ممنوع است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کرج تصریح کرد: متأسفانه با وجود قوانین صریحی که در این زمینه داریم، برخی از واحدهای صنفی در محل‌های غیرمجاز و بدون داشتن مجوزهای قانونی در مکان‌های عمومی و خیابان‌ها و معابر سطح شهر اقدام به عرضه طیور زنده به ویژه مرغ و خروس می‌کنند.

خدری گفت: با توجه به اینکه عرضه این حیوانات در مراکز فوق تهدید جدی بر علیه شهروندان است، از هفته گذشته طرح جمع‌آوری طیور زنده در کلانشهر کرج اجرا شده است.

وی بیان داشت: مأموران و بازرسان این اداره به همراه مأموران محیط زیست و دیگر دستگاه‌های مرتبط طی هفته جاری به مراکز شناسایی شده عرضه طیور زنده مراجعه کرده و تمام حیواناتی که به صورت غیر مجاز نگهداری و عرضه می‌شدند را جمع‌آوری کردند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کرج افزود: این طرح تا جمع‌آوری کامل مراکز غیر مجاز عرضه طیور زنده و برخورد با متخلفان به طور قطع پیگیری شده و این پیگیری ها جدی و قاطع خواهد بود.

خدری با بیان اینکه عرضه، خرید، نگهداری و کشتار طیور باید در چارچوب شرایط و ضوابط خاص انجام شود، گفت: به دلیل اینکه یکی از عوامل اصلی بیماری‌های مشترک انسان و حیوان، طیور زنده است، باید مردم همراهی و همکاری لازم را در اجرای طرح‌های سازمان دامپزشکی داشته باشند.

وی در پایان از مردم خواست ضمن عدم خرید از مراکز فاقد مجوز و غیرقانونی عرضه طیور زنده در سطح شهرستان کرج، گفت: در صورت ارائه گزارش‌های مردمی، این گزارش‌ها در کمترین زمان مورد بررسی قرار گرفته و با متخلفان برخورد قاطع قانونی انجام می‌َشود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار