کد خبر: ۲۹۲۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲ 06 September 2016


مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز از پلمب یک کارخانه غیربهداشتی تولید لبنیات در این استان خبر داد.

علی‌اکبر مختاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از اولویت‌های اصلی تعزیرات حکومتی نظارت بر نحوه تولید، توزیع و عرضه موادغذایی است.

وی تصریح کرد: عرضه مواد غذایی به طور مستقیم با سلامت مردم و جامعه ارتباط دارد و اگر در این زمینه کوچک‌ترین غفلتی صورت گیرد، آسیب‌های جبران ناپذیری به همراه دارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز افزود: متاسفانه برخی اوقات مشاهده می‌شود که افراد سودجو و بی‌توجه بدون اخذ مجوز‌های قانونی اقدام به تولید و عرضه مواد غذایی بدون رعایت نکات بهداشتی می‌کنند.

مختاری گفت: به طور قطع ما در این حوزه حساس هستیم و در صورت مشاهده کوچک‌ترین تخلفی، با افراد متخلف برخورد و حتی جرایم سنگینی در نظر گرفته می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه قوانین در حوزه تولید و عرضه مواد غذایی دست و پا گیر نیست و با هدف حفظ سلامت جامعه تدوین، تصویب و اجرا می‌شود، بیان داشت: نمی‌توان به بهانه اینکه اخذ مجوزهای قانونی مراحل طولانی و شاید بلندمدت دارد، اقدام به تولید محصولات غذایی بدون مجوز کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود به شناسایی یک واحد تولید لبنیات غیربهداشتی و فاقد مجوز در شهرستان نظرآباد اشاره کرد و گفت: طی هفته‌ گذشته گزارشی دریافت کردیم که برخی افراد اقدام به راه‌اندازی یک کارخانه تولید لبنیات در این شهرستان کرده‌اند.

مختاری افزود: بلافاصله بررسی صحت گزارش در دستور کار بازرسان تعزیرات حکومتی قرار گرفت و پس از استعلام از مراجع ذیصلاح و سازمان‌های مربوطه مشخص گردید که این کارخانه هیچ مجوزی نداشته و به صورت غیر قانونی فعالیت می‌کند.

وی اظهار داشت:‌ طبیعی است وقتی که کارخانه‌ای بدون داشتن مجوز اقدام به تولید مواد غذایی می‌کند، تمام محصولات تولید شده این کارخانه مورد تایید مراجع رسمی از نظر بهداشتی نیست.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز تصریح کرد:‌ به همین دلیل با همکاری نیروی انتظامی و بازرسان دستگاه‌های مربوطه به محل مراجعه و در همان لحظه ورود، فعالیت کارخانه با حکم رسمی متوقف شد.

مختاری در پایان گفت: در حال حاضر این کارخانه پلمب بوده و پرونده آن در مراجع قضایی در دست بررسی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار