عبدالرحیمی در این خبر پاسخ نداده که نقش بی‌تدبیری مسؤولان و بی‌توجهی آنها در سال‌های گذشته در کنار کاهش بارندگی‌ها و خشکسالی‌ها تا چه اندازه در ایجاد این وضعیت سهیم بوده است؟
کد خبر: ۲۹۷۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹ 17 September 2016
مدیر روابط عمومی آب منطقه‌ای البرز گفت: با وجود اینکه سدهای این استان در سال‌جاری به لحاظ منابع آبی در وضعیت مناسبی قرار دارند، سفره‌های زیرزمینی استان تهی از آب شده است.
مهدی عبدالرحیمی گفت: ظرفیت آبی سد کرج 85 درصد است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 4 درصدی را نشان می‌دهد.
وی ادامه داد: 77 درصد ظرفیت سد طالقان نیز پر از آب بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 63 درصد افزایش داشته است.
این مسؤول خاطرنشان کرد: از ابتدای سال آبی 94 تاکنون مجموع بارش‌های استان البرز 437.1 بود که این میزان بارندگی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بود، افزایش 23 درصدی را نشان می‌دهد.
عبدالرحیمی با اشاره به میزان بارندگی کشور در سال آبی جاری گفت: 240 میلی متر بارش در کشور داشتیم که در مقایسه با سال گذشته و میزان بارش 195 میلی‌متر با افزایش 23 درصدی همراه بود.
مدیر روابط عمومی آب منطقه‌ای البرز اظهار کرد: البته این میزان بارش‌ها در درازمدت و طی 25 سال گذشته کاهش داشته است و بارندگی‌هایی که در سال آبی جدید وجود داشت، به این منظور نیست که بحران آبی در کشور وجود نداشته باشد.
وی بیان داشت: وضعیت منابع سفره‌های زیرزمینی همچنان با بحران کم‌آبی مواجه است و بارندگی‌های سال‌جاری فقط سدها را تا حدودی پر آب کرد.
این مسؤول با بیان اینکه اکنون برای نجات سفره‌های زیرزمینی و منابع آبی طرح‌های مختلفی در کشور و البرز در حال اجراست، افزود: با اجرای طرح احیا و تعادل‌بخشی در کشور و البرز ساماندهی چاه‌های مجاز و غیرمجاز برنامه‌ریزی شده است.
وی ادامه داد: این طرح شامل نصب کنتورهای هوشمند، انسداد چاه‌های غیرمجاز، جلوگیری از اضافه برداشت‌های چاه‌های مجاز و غیره است.
عبدالرحیمی گفت: کنتورهای هوشمند باعث می‌شود میزان برداشت آب مشخص شود و چاه‌های مجازی که میزان استفاده آنها بیش از حد باشد، توسط این کنتورها شناسایی شوند.
مدیر روابط عمومی آب منطقه‌ای البرز خاطرنشان کرد: در طرح احیا و تعادل بخشی هشت بخش مختلف دیگر نیز اجرا شده است که از جمله طرح دانش‌آموزی نجات آب یا همان داناب است.
عبدالرحیمی در این خبر پاسخ نداده که نقش بی‌تدبیری مسؤولان و بی‌توجهی آنها در سال‌های گذشته در کنار کاهش بارندگی‌ها و خشکسالی‌ها تا چه اندازه در ایجاد این وضعیت سهیم بوده است.
حفر چاه‌های گسترده در دولت گذشته و عدم برخورد جدی با این اقدام مهلک، آیا نشانه بی‌تدبیری نیست؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار