کد خبر: ۳۰۴۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹ 01 October 2016


مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: برای تحقق اهدافی که در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی داریم، ابتدا باید ریشه‌یابی دقیق صورت گرفته و سپس با برنامه‌ریزی صحیح عمل کنیم.

داریوش بیات‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که امروز در تمام جهان، کشورهای مختلف با آن دست به گریبان هستند، موضوع آسیب‌های اجتماعی است.

وی افزود: با تغییر شیوه‌های زندگی از سنتی به مدرن، به طور قطع شکل این آسیب‌ها نیز تغییر می‌کند، چرا که ریشه و علل آنها با گذشت زمان دچار تغییر شده است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز تصریح کرد: به عنوان نمونه در جامعه امروز ایران طلاق به عنوان یکی از مهمترین آسیب‌های اجتماعی که پیامدهای منفی بسیاری به همراه دارد، دارای دلایلی است که این علل با ریشه‌ طلاق در سه و یا چهار دهه قبل به طور کلی متفاوت است.

بیات‌نژاد گفت: بنابراین وقتی می‌خواهیم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطوح مختلف برنامه‌ریزی داشته باشیم، ابتدا باید جامعه و شیوه‌های زندگی را به خوبی شناخته و از علل و ریشه‌های این آسیب‌ها اطلاع پیدا کنیم.

وی بیان داشت: پس از شناخت ریشه‌ها و عوامل هر آسیب اجتماعی، باید با در نظر گرفتن نظرات افراد متخصص و دارای علم روز، برای رفع این موارد برنامه‌ریزی دقیق، علمی، کارشناسی شده و بالاخره بلند مدت و کلان داشته باشیم.

مدیرکل بهزیستی استان البرز افزود: در یک دهه اخیر متاسفانه برنامه‌هایی که در این حوزه داشتیم به دلیل عدم شناخت دقیق ریشه‌ها و علل و اثرات هر آسیب،‌ در حین اجرا با مشکلاتی روبه‌رو می‌شد و حتی تاثیر منفی در پی داشت.

مدیرکل بهزیستی استان البرز افزود: به همین دلیل سازمان بهزیستی کل کشور طی سه سال اخیر با انجام طرح‌های مطالعاتی و کارکارشناسی دقیق و علمی، اقدامات بسیار خوبی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی را در دستور کار قرار داد.

بیات‌نژاد ادامه داد: نکته مهمی که در این حوزه باید مد نظر قرار گیرد این است که بخش مهمی از آسیب‌های اجتماعی تک بعدی نیست و برای کاهش و یا رفع آن باید همه دستگاه‌ها و نهادها با بهزیستی همکاری لازم را داشته باشند.

وی اظهار داشت: به عنوان نمونه در موضوع طلاق که دلایل متعدد فرهنگی، اقتصادی و ... دارد، باید یک برنامه جامع در کشور اجرایی گردد و در حین اجرا همه دستگاه‌ها با تعامل این برنامه را اجرایی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار