کد خبر: ۳۰۶۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷ 04 October 2016


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: تا پایان سال سه هکتار به مساحت شهرک‌های صنعتی کشور اضافه می‌شود که این اقدام نویدی برای رونق اقتصادی و بهبود وضعیت اشتغال کشور است.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه البرز، علی یزدانی درحاشیه بازدید از ناحیه صنعتی کوثر که امروز( 13مهر)، با حضور مسئولان البرزی برگزارشد، در جمع خبرنگاران با اشاره به رویکرد دولت بر اساس شعار سال با عنوان اقتصاد مقاومتی اقدام وعمل افزود: در این راستا رونق بنگاه های تولیدی و تسریع در راه اندازی بنگاه‌های راکد یا فعال زیر ظرفیت در دستور کار دولت قرار دارد.

وی در ادامه به ظرفیت شهرک‌های صنعتی اشاره کرد و گفت: درحال حاضر میزان قابل توجهی از ظرفیت شهرک های صنعتی تکمیل شده است لذا باید به فکر توسعه و ایجاد شهرک‌های جدید باشیم.

این مسئول بیان کرد: برای تحقق این مهم تا پایان سال سه هکتار به مساحت شهرک های صنعتی کشور اضافه می شود که این اقدام نویدی برای رونق اقتصادی و بهبود وضعیت اشتغال است.

یزدانی همچنین بر ضرورت فعال سازی واحد های صنعتی راکد تاکید و ابراز کرد: برای رفع این معضل هفت هزار و 500 واحد راکد توسط ستاد اقتصاد مقاومتی شناسایی و برای دریفات تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند، همچنین پنج هزار و 300 واحد نیز با مشارکت بانک ها فعالیت خود را از سرگرفته اند.

معاون وزیر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت سامانه بهین یاب گفت: طبق آمار ارائه شده توسط بانک مرکزی در مجموع بیش از 10 هزار پرونده به صورت مستقیم یا از طریق سامانه بهین یاب و کارگروه های استانی به بانک ها معرفی و منجر به عقد قرارداد شده اند.

وی تصریح کرد: شرط دریافت تسهیلات برای بنگاه های اقتصادی تنها سامانه بهین یاب نیست چراکه این سامانه به دلیل استقبال بالا مسدود شد، به همین دلیل بنگاه های اقتصادی از طرق دیگری می توانند برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.

این مسئول در ادامه از ظرفیت استان البرز سخن به میان آورد و بیان کرد: البرز یکی از استان های صنعتی کشور است، از این رو سرمایه گذاران تمایل زیادی به سرمایه گذاری در این استان دارند.

یزدانی گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته شش شهرک صنعتی جدید برای استان البرز مصوب شده است و سه هزار هکتار به مجموع اراضی شهرک‌های استان البرز اضافه می شود.

وی خاطر نشان کرد: طرح توسعه ناحیه صنعتی کوثر نیز در دستور کار قرار دارد که در این رابطه مساحت شهرک به سه برابر ظرفیت فعلی افزایش می یابد.

معاون وزیر در پایان با اشاره به عزم دولت برای حل معضل اشتغال گفت: با توسعه شهرک های صنعتی، مسیر رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال برای جوانان هموارتر می شود لذا برای تحقق این هدف همراهی و تعامل سایر دستگاه ها و ارگان های مرتبط ضرورت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار