کد خبر: ۳۸۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۳ 24 May 2015
مدیرکل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری البرز گفت: برنامه‌ریزی صحیح، اصولی و هدفمند برای شکوفا کردن استعدادها و توانمندی‌های جوانان و نوجوانان در اوقات فراغت، از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه کرد.
حمیدرضا عسگری مورودی، در گفت و گو با ایسنا طی سخنانی اظهارکرد: توجه به مسائل فرهنگی در پیشرفت و ارتقای جامعه نقش مهمی دارد و باید با ایجاد زیرساخت‌های لازم در البرز زمینه‌ شکوفایی و توسعه فرهنگی را در این استان فراهم آوریم.
وی افزود: باید ارزش‌های اسلامی برای جوانان در جامعه درونی تبیین شود تا در مقابل دشمن که پا در عرصه فرهنگی گذاشته است با روحیه اخلاص توأم با ایثار و تأسی از منویات مقام معظم رهبری در برابر تهاجمات فرهنگی ایستادگی کنند.
این مقام مسئول تصریح کرد: به منظور رسیدن به اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی، رسیدگی به امور جوانان و آموزش صحیح آنها باید در صدر برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی استان قرار گیرد؛ چرا که جوانان امروز، مدیران فردای کشور هستند.
عسگری مورودی  ادامه داد:  استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و سمن‌ها از موارد مهم است که در ساماندهی امور جوانان باید مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری البرز تاکید کرد: برای تحقق این مهم ستاد ساماندهی امور جوانان البرز سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های خود را به منظور ایجاد هماهنگی میان جوانان، نخبگان فکری و دستگاه‌های اجرایی با هدف تحقق منویات مقام معظم رهبری و اهداف فرهنگی دولت تدبیر و امید در دستور کار قرار داده است.
وی  ادامه داد:کمیته‌های زیرمجموعه ستاد ساماندهی امور جوانان استان البرز باید نقاط ضعف و مشکلات موجود را با نگاه کارشناسانه مورد بررسی قرار دهند و بعد از جمع‌بندی مسائل را در این ستاد مطرح کنند تا مصوبات لازم در این زمینه به تصویب برسد.
این مقام مسئول در ادامه به برنامه ریزی ستاد در خصوص اوقات فراغت جوانان اشاره کرد و گفت: اوج اوقات فراغت جوانان در فصل تابستان است و باید با بهره گیری کامل از امکانات تمامی دستگاه ها، برنامه های متناسبی برای این اوقات تدارک دیده شود و از فضای مدارس و مساجد استفاده بهینه شود.
وی در پایان گفت: در این راستا، استفاده از توانایی های سازمان های مردم نهاد و فنی حرفه‌ای، توجه به جذابیت برنامه‌ها، قرار دادن امکانات فیزیکی در اختیار دستگاه متولی و همچنین تخصصی کردن برنامه ها و غنی‌سازی آنها باید مورد توجه باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار