فرماندار کرج خبر داد
پیش از انتصاب آیت‌الله حسینی همدانی به عنوان نماینده ولی فقیه در استان البرز، محسن کازرونی نمایندگی مردم 2 استان تهران و البرز در مجلس خبرگان را بر عهده داشت.
کد خبر: ۳۹۲۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰ 26 May 2015
به گزارش تابناک – البرز: البرز آخرین استانی است که تشکیل شده و پیش از این شهرستان‌های کرج، ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان، فردیس و اشتهارد جزو توابع استان تهران قرار داشتند.
به همین دلیل در زمان برگزاری انتخابات چهارمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، استان تهران در این مجلس نماینده داشت و در آن دوره حجت‌الاسلام والمسلمین محسن کازرونی که خطیب جمعه شهرستان کرج بود، به مجلس خبرگان رهبری راه پیدا کرد.
با تشکل استان البرز و پیش از انتصاب آیت‌الله سید محمد مهدی حسینی همدانی به عنوان نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج، محسن کازرونی نمایندگی مردم 2 استان تهران و البرز در مجلس خبرگان را بر عهده داشت. اما در سال‌های گذشته البرزی‌ها در این مجلس نماینده‌ای نداشتند.
حال فرماندار کرج خبری مهم و حائز اهمیتی را اعلام کرده است.
محمد تقی ایرانی گفته است: در راستای اجرای اصل 108 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و در اجرای ماده 2 قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، با توجه به آمارگیری نفوس و مسکن در سال 1390، پیشنهاد افزایش تعداد نمایندگان خبرگان رهبری از سوی وزارت کشور به دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری ارسال شده و بنا بر تصویب این دبیرخانه، استان تازه ‌تأسیس البرز و نیز استان‌های دیگری که تا یک میلیون نفر افزایش جمعیت داشته‌اند، در تعداد نمایندگان خود در مجلس خبرگان رهبری افزایش خواهند داشت.
وی با اشاره به اینکه طبق تغییرات انجام شده، اعضای مجلس خبرگان رهبری از 86 نفر به 99 نفر افزایش پیدا می‌کند، افزود: مطابق ابلاغ اداره ‌کل انتخابات وزارت کشور و بر اساس مصوبه دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری از استان‌های آذربایجان غربی، اصفهان، خراسان، خوزستان، کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس یک نماینده، البرز دو نماینده و تهران چهار نماینده به مجلس خبرگان رهبری اضافه می‌شود.
این مسئول درباره اقدامات فرمانداری برای برگزاری همزمان انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفند‌ماه، گفت: همزمان با تشکیل ستاد استانی انتخابات در استانداری، ستاد انتخابات شهرستان کرج نیز در فرمانداری تشکیل و تاکنون 2 جلسه این ستاد برگزار شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار