وزير امور خارجه آمريکا سرانجام اين مساله را براي دولت انگليس روشن کرد که به توني بلر پيشنهاد شده تا براي حصول صلح خاورميانه به رئيس‌جمهوري آمريکا کمک کند.
کد خبر: ۳۹۳۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷ 12 March 2017
به گزارش تابناک : اظهارات رکس تيلرسون، وزير امور خارجه آمريکا درباره تمايل توني بلر، نخست‌وزير پيشين انگليس براي مشارکت در امور خاورميانه پس از آن بيان شد که هفته گذشته "ميل آن ساندي" درباره سفر بلر به کاخ سفيد و ديدار و گفت‌وگوي او با جارد کوشنر، داماد رئيس‌جمهوري آمريکا افشاگري کرد. 

جارد کوشنر از سوي دونالد ترامپ، رئيس‌جمهوري آمريکا موظف شده تا به "توافق نهايي" صلح ميان فلسطينيان و اسرائيلي‌ها دست يابد.

انتشار اخباري درباره مذاکرات بلر در کاخ سفيد موجب شگفتي ترزا مي، نخست‌وزير و بوريس جانسون وزير امور خارجه انگليس و نيز سفير انگليس در واشنگتن شد. مقام‌هاي خجالت‌زده انگليس در ابتدا گفتند که از روزنامه ميل آن ساندي متوجه سفر بلر به کاخ سفيد شدند. برخي از آنها هم ابراز شگفتي کردند که بلر از قبل به آنها اطلاع نداده بود.


وزارت خارجه آمريکا و کاخ سفيد به مقام‌هاي دفتر نخست‌وزيري و وزارت خارجه انگليس گفتند که گزارش ميل آن ساندي صحت داشته است. به گفته آنها، به نخست‌وزير پيشين انگليس پيشنهاد شد تا به جارد کوشنر در راستاي تلاش‌هاي صلح خاورميانه کمک کند چرا که "رويکردهاي او براي دولت ترامپ مهم است."

اندکي پس از مذاکرات اول مارس بلر با جارد کوشنر در کاخ سفيد، نخست‌وزير پيشين انگليس براي گفت‌وگو با تيم بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير رژيم صهيونيستي راهي سرزمين‌هاي اشغالي شد. داماد ۳۶ ساله ترامپ روابط خانوادگي نزديکي با نتانياهو دارد.




منبع : دیلی میل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار