گزارش تفریغ بودجه سال ۹۴ حاکی از آن است که منطقه آزاد اروند سهم دوازده میلیارد و چهار صد و بیست میلیون و هشتصد و ۱۰ هزار ریالی خود از محل سهم وصول عوارض ورود و صدور کالاها و خدمات در این منطقه را به خزانه واریز نکرده است.
کد خبر: ۴۰۸۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹ 16 April 2017

به گزارش تابناک : براساس گزارش تفریغ بودجه سال 1394 در تبصره (16) بند (الف) آمده است: در اجرای بند (ز) ماده (112) (به منظور زدودن فقر از چهره مناطق آزاد تجاری، سازمان‌های مناطق آزاد موظف هستند حداقل یک درصد از محصل وصول عوارض ورود و صدور کالاها و خدمات این مناطق را از طریق نهادهای حمایتی به محرومین و نیازمندان بومی این مناطق اختصاص دهند) قانون برنامه پنج‌ساله توسعه جمهوری اسلامی ایران، سازمان‌های مناطق آزاد تجاری وصنعتی مکلف هستند منابع موضوع این بند را به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند. 

 

خزانه‌داری کل کشور مکلف است منابع واریزی را تا مبلغ سی میلیارد (30.000.000.000) ریال به نسبت مساوی برای اجرای مفاد بند یاد شده به کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور در همان مناطق پرداخت کند. 

 

براساس این گزارش عدم واریز مبلغ 12 میلیارد و چهارصد و بیست میلیون و هشتصد و ده هزار ریال به حساب خزانه توسط منطقه آزاد صنعتی اروند در استان خوزستان، مبین عدم رعایت مفاد حکم این بند است. 

 

جدول اطلاعات مربوط به عوارض وصولی و مبالغ واریزی توسط سازمان‌های مناطق آزاد تجاری - صنعتی کشور

 

 

* جدول عملکرد مبالغ اختصاص یافته به نهادهای حمایتی توسط خزانه 

 

 

مغایرت بین جمع مبالغ اختصاص یافته به کمیته امداد امام خمینی (ره) و اداره کل بهزیستی استان آذربایجان غربی با مبلغ واریزی به خزانه معین استان، ناشی از برگشت مبلغ یکصد و شصت و هشت میلیون و سیصد و هجده هزار ریال به حساب خزانه‌داری کل کشور است. 

 

در محدوده رسیدگی‌ها، به استثنای مبلغ اختصاص یافته به اداره کل بهزیستی استان سیستان و بلوچستان، وجوه مزبور توسط نهدهای حمایتی استان‌ها در همان مناطق بابت کمک هزینه احداث و تعمیرات مسکن، پرداخت کمک

هزینه جهیزینه و ازدواج، هزینه درمان و هزینه‌های تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان به مدجویان تحت پوشش مناطق موضوع این بند، مصرف شده است. 

 

اداره کل بهزیستی استان سیستان و بلوچستان، وجوه موضوع این بند را برای تأمین مسکن مددجویان تحت پوشش در منطقه اختصاص داده، لیکن به دلیل عدم تکافوی وجوه یاد شده جهت شروع و اتمام پروژ مورد نظر، وجوه مزبور تا زمان تهیه این گزارش در حساب دستگاه اجرایی باقی مانده و هزینه نشده است. 




منبع : دانشجو

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار