کد خبر: ۴۳۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸ 04 June 2015
استاندار البرز با بیان اینکه امام خمینی(ره) باعث شدند امت اسلامی بصیرت یافته و با وحدت و همدلی در مسیر مبارزه با دشمنان اسلام هَم‌قسم شود،‌ گفت: وظیفه اصلی نسل اول انقلاب ترویج اندیشه‌های امام خمینی(ره) است.
سید حمید طهایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار کرد: ملت ایران سال‌ها حکومت‌های استبدادی را تحمل کرده و بارها برای مقابله با حکومت‌های ظالم، ستمگر و جبار وقت مبارزه کرده‌ است.
وی تصریح کرد: نشانه‌های این مبارزات را می‌توان در طول تاریخ جستجو کرد اما زمانی ملت ایران به پیروزی قاطع و نهایی دست یافت که زیر پرچم ولایت جمع شده و با رهبری امام خمینی (ره) مبارزه خود را با جدیت و ایثار پیگیری کردند.
استاندار البرز افزود: امام خمینی (ره) دارای اندیشه‌ای بود که براساس تعالیم دین مبین اسلام و سیره ائمه اطهار (ع) بنا شده بود و لحظه لحظه عمر و زندگی با برکت امام راحل برای تحقق این اهداف صرف شد.
طهایی با اشاره به  تأثیر اندیشه امام راحل بر زندگی ملت ایران گفت: نفس امام (ره) باعث شده بود که ملت ایران و حتی بسیاری از ملت‌های مظلوم و ستم‌کشیده به ویژه امت اسلامی بصیرت یافته و با وحدت و همدلی در مسیر مبارزه با دشمنان اسلام هَم‌قسم شوند.
وی با بیان اینکه آنهایی که دوران پُربرکت و معنوی زندگی امام (ره) را درک کردند از این معنویت برخوردار شدند، ابراز داشت: بیش از دیگران، نسل اولی‌های انقلاب جان خود را با نفس امام (ره) گره زده بودند.
استاندار البرز افزود: امروز وظیفه‌ مهمی بر عهده همه مردم ایران است و تک تک ما وظیفه داریم که اندیشه‌ها، اصول و آرمان‌های امام راحل را با جدیت پیگیری کرده و برای تحقق اهدافی که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی داشتند، تلاش کنیم.
طهایی ادامه داد: در این میان وظیفه خطیری بر عهده نسل اولی‌های انقلاب است و باید برای انتقال اندیشه امام به نسل جوان بیش از دیگران تلاش کنند.
وی یادآور شد: نوجوانان و جوانان امروز ایران اسلامی تشنه درک اندیشه‌های امام راحل هستند و اگر نسل اول انقلاب در این زمینه غفلت کند، باید پاسخگوی شهدا و امام شهیدان باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار