نماینده ولی فقیه در البرز:
انسانی که می‌توانست در تقرب به خداوند از ملائکه بالاتر برود و ملائکه خادمان او باشند، تبدیل به معلم شیطان می‌شود. این "انسان شیطانی" به طور قطع بدتر از شیطان اصلی است.
کد خبر: ۴۴۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲ 07 June 2015
به گزارش تابناک – البرز: مراسم عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه هشتگرد با حضور آیت‌الله سید محمد‌مهدی حسینی‌‌ همدانی ظهر امروز برگزار شد.
خطیب جمعه کرج در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: در بین همه عالم، موجودات یا حرکت ندارند یا اگر مانند ملائکه حرکت دارند، این حرکت محدود است، اما انسان موجودی والا بوده و خلیفه خداوند است.
حسینی‌همدانی تصریح کرد: انسان ابتدا از معلمان فرشته‌خوی خود استفاده کرده و به درجه استادی دست‌یافته و آنقدر به سعادت و تعالی می‌رسد، تا جایی که از ملائکه هم بالاتر می‌رود.
وی افزود: یعنی تقربش به خداوند حتی از ملائکه هم بالاتر می‌رود و خداوند چنین جایگاهی برای انسان قرار گرفته است.
نماینده ولی فقیه در استان البرز بیان داشت: در مقابل شیطان است که به غیر از مکر و حیله کاری ندارد، سلطه‌ای هم بر انسان ندارد و اگر کاری هم بخواهد بکند، محدوده فعالیت وی در وهم و خیال انسان است و هرگز به محدوده عقل انسان راهی ندارد.
حسینی‌همدانی گفت: اما انسان می‌تواند از نظر عقل عملی و عقل نظری به مدارج بالایی دست یابد و در مقابل از نظر عملی و عقل عملی، ممکن است انسان منحرف شود و به فردی خونخواری تبدیل گردد که در درون خود یک داعش داشته باشد.
وی افزود: در اینجا انسانی که می‌توانست در تقرب به خداوند از ملائکه بالاتر برود و ملائکه خادمان او باشند، تبدیل به معلم شیطان می‌شود. این "انسان شیطانی" به طور قطع بدتر از شیطان اصلی است.
خطیب جمعه شهرستان کرج ادامه داد: کلام‌الله مجید در دسترس همه ما و به ویژه طلاب علوم دینی قرار دارد و باید به مفاهیم قرآنی دقت کنیم. در کلام‌الله مجید آمده است که شیطان در یکی از حرف‌های خود به عزت خداوند قسم می‌خورد. به عبارتی شیطان در همان گرداب و انحراف عمیقی که گرفتار شده، باز هم موجودی خداشناس است.
حسینی‌همدانی اظهار داشت: اما انسانی که در انحراف آنقدر پیشرفت کرده که معلم شیطان می‌شود، ملحد شده و می‌گوید خدا را هم قبول ندارم. این موجود از شیطان هم پست‌تر و بدتر است.
وی تصریح کرد: بنابراین اگر عقل نظری با عقل عملی ما همراه نباشد، انسان تبدیل به معلم شیطان می‌شود. یعنی دانشی که کسب کرده به جای آنکه در خدمت رشد و تعالی و پیشرفت باشد، در خدمت شیطان قرار می‌گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: قرآن کریم راه نجات را تهذیب نفس می‌داند و تاکید دارد که اگر می‌خواهی از دست شیطان نجات پیدا کنید، باید مراقب باشید.
حسینی‌همدانی تاکید کرد: دنیا راهی است که شیطان از آن برای انحراف انسان استفاده می‌کند.
وی خطاب به خود و طلاب علوم دینی گفت: دنیای ما گاهی مواقع علم است. این علمی که باید عامل رشد و سعادت انسان باشد اگر با تهذیب نفس همراه نگردد، ما را به چاه می‌اندازد.
خطیب جمعه کرج با اشاره به روایاتی از حضرت علی (ع) افزود: اگر طلب علم برای تقرب به خدا بوده و در خدمت پول و مقام و دنیا قرار نگرفته و با عقل عملی ما همراه باشد، آن وقت به سعادت و تعالی دست پیدا می‌کنیم.
حسینی‌همدانی خطاب به طلاب علوم دینی گفت: عالم باید ویژگی‌هایی داشته باشد که مهمترین آنها عبارت است از تواضع در برابر مردم، ترس از خدا و تلاش برای اجرای احکام دینی.
وی تاکید کرد: اگر درس خواندیم و این ویژگی‌ها را نداشته باشیم، باید بدانیم که راه را درست نرفته‌ایم. مگر می‌شود انسان درس دین بخواند و نسبت به خدا بی‌پروا باشد، مگر می‌شود عالم وارد مجلس شده و مثلا بگوید که چرا به من جای خوب ندادند. این فرد نه تنها خود از علمش بهره‌مند نمی‌شود، دیگران نیز بهره‌ای از علم او نمی‌برند.
نماینده ولی فقیه تصریح کرد: تمام جنایات عالم را علما انجام دادند. البته علم این افراد در اختیار شیطان بوده و هست. مثلا داعش جنایت می‌کنند، سلفی‌ها و تکفیری‌ها جنایت می‌کنند، اما تحت ولایت شیطان هستند و حتی زمانی که به قرآن استناد می‌کنند، از کلام‌‌الله مجید تفسیر شیطانی می‌کنند.
حسینی‌همدانی بیان داشت: به همین دلیل است که می‌گوییم اما هم شیعه انگلیسی داریم و هم سنی آمریکایی. یک نفر به اصطلاح شیعه است و حاضر می‌شود که با برادر شیعه خود بجنگد، اما به جنگ داعش نمی‌رود.
وی افزود: شیطان مدبر این افراد است و تحت ولایت شیطان هستند. این افراد آنقدر آمدند جلو و آنقدر رخنه کردند که حتی در بیوت مراجع رخنه کرده‌اند.
وی گفت: این افراد حاضر هستند کارهایی مانند راه رفتن روی شیشه و قمه زدن به اصطلاح برای امام حسین (ع) را انجام دهند، اما حاضر نیستند در برابر دشمن مسلم دین قرار گیرند.
این عالم دینی و استاد حوزه‌های علمیه خطاب به طلاب علوم دینی گفت: دنیا و آخرت مردم در دستان شما است و لذا وظائف بسیار سنگینی بر عهده داریم. مردم به علمای دینی احترام می‌گذارند و به ما اعتماد می‌کنند، همین رویکرد مردم وظائف ما را سنگین‌تر کرده است.
حسینی‌همدانی در پایان تاکید کرد: بنابراین فقط علم تنها به در نمی‌خورد و باید تهذیب هم داشته باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار