کد خبر: ۴۴۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۸ 07 June 2015
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: طرح سنجش سلامت دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان گامی موثر در جهت ارزیابی سلامت آنان است.
خسرو ساکی، در گفت و گو با ایسنا با تاکید بر ضرورت سنجش سلامت دانش‌آموزان ورود به دبستان طی سخنانی اظهار کرد: ارزیابی‌های خانوده‌ها در ارتباط با سلامت دانش‌آموزان نباید ملاک  عمل مدارس قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه ارزیابی‌های تخصصی کارشناسان در پایگاه‌های سنجش سلامت در راستای توجه به تعلیم و تربیت دانش‌آموزان امری ضروری است، افزود: استفاده از این ظرفیت سبب پیشگیری از بروز اختلالات شدید‌تر در دانش‌آموزان می‌شود.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: شناسایی، پیشگیری و درمان بیماری کم‌خونی و فقر آهن دانش‌آموزان با اجرای به موقع طرح سنجش و ارزیابی سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی دانش‌آموزان ورود به دبستان امکان‌پذیر است.
ساکی با اشاره به تاثیر‌گذاری و کمک اجرای طرح سنجش سلامت دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان در تعیین جایگاه آموزشی کودکان،گفت: دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان با مراجعه به پایگاه‌های سنجش از خدمات مشاوران تحصیلی و آموزشی بهره‌مند می‌شوند.
مدیرکل آموزش وپرورش استان البرز در پایان با تاکید بر اینکه تشخیص به موقع اختلالاتی که سبب شکست در فعالیت‌های آموزشگاهی دانش‌آموزان می‌شود با اجرای طرح سنجش سلامت دانش‌آموزان امکان‌پذیر است، افزود: با اجرای طرح سنجش سلامت دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان می‌توانیم نا‌توانی‌های جسمی و ذهنی دانش‌آموزان را برطرف کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار