کد خبر: ۴۸۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۴ 16 June 2015
رییس مرکز نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز بیشترین غلظت آلایندگی را در شهرستان فردیس اعلام کرد و گفت: میزان ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون در این شهرستان به عدد ۱۷۲ رسید.
امید رضا تونی رییس مرکز نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز در گفتگو با مهر، با اعلام وضعیت هوای استان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۸ صبح امروز سه شنبه ۲۶ خردادماه، با رسیدن غلظت آلاینده مسئول با قطر ۲.۵ میکرون به عدد ۱۳۹، وضعیت هوا در کلانشهر کرج گروه های حساس ناسالم اعلام شد.
وی افزود: در شهرستان های ساوجبلاغ و اشتهارد نیز با افزایش غلظت آلاینده ها نسبت به روز گذشته هم اکنون هوا برای گروه های حساس ناسالم است.
تونی بیشترین غلظت آلایندگی را در شهرستان فردیس اعلام کرد و گفت: میزان ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون در این شهرستان به عدد ۱۷۲ رسید؛ در این شرایط وضعیت برای تمام گروه ها حساس است و شهروندان باید ملاحظات پزشکی را هنگام خروج از منزل بیشتر رعات کنند.
 گرد و خاک تا پنجشنبه در البرز ادامه دارد
وی یادآور شد: با توجه به احتمال بروز علائم در افراد حساس و همچنین تشدید بیماری های قلبی و ریوی توصیه می شود افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان از فعالیت های طولانی یا خارج از منزل اجتناب ورزند و سایر افراد نیز فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.
براساس این گزارش، اداره کل هواشناسی البرز نیز از بعد از ظهر امروز وزش باد همراه با گرد و غبار محلی اعلام کرد.
منصور رحمانیان با اعلام این خبر گفت: این وضعیت طی دو روز آینده در استان ادامه دارد.
گزارش های هواشناسی از پیش بینی گرد و غبار محلی از بعد از ظهر سه شنبه در البرز خبر می دهند و مسئولان محیط زیست از آلودگی هوای شهرستان های استان به ویژه در فردیس حکایت دارند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار