انتقاد نماینده ولی فقیه از مشکلات البرز در حضور وزیر دولت
در این دیدار نماینده ولی فقیه مشکلات استان البرز را بدون پرده پوشی با وزیر دولت حسن روحانی در میان گذاشت و نکته قابل توجه این بود که واعظی این مشکلات را قبول داشت و وعده رفع آنها را داد.
کد خبر: ۴۹۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰ 17 June 2015
به گزارش تابناک – البرز: محمود واعظی وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات طی سفری به استان البرز با آیت‌الله سید محمد‌مهدی حسینی‌همدانی دیدار کرد.
در این دیدار نماینده ولی فقیه مشکلات استان البرز را بدون پرده پوشی با وزیر دولت حسن روحانی در میان گذاشت و نکته قابل توجه این بود که واعظی این مشکلات را قبول داشت و وعده رفع آنها را داد.
خطیب جمعه شهرستان کرج در این دیدار طی سخنانی اظهار داشت: مقام عظمای ولایت نگاه ویژه‌ای به استان البرز دارند و همواره برای رفع مشکلات این استان تاکید فرموده‌اند.
حسینی‌همدانی تصریح کرد: ایشان حتی با تعبیر زیبا و با مفهومی چون ایران کوچک از استان البرز و شهرستان کرج یاد فرموده‌اند که تعبیری واقعی است.
وی افزود: زمانی که از البرز به عنوان ایران کوچک یاد می‌شود، نشان‌دهنده این است که  مشکلات کشور نیز به صورت کوچک‌تری در البرز وجود دارد.
نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: همچنین شهرستان‌های این استان در کنار این مشکلات، معضلات و نیازهای خاص خود را هم دارند و برای رفع این مشکلات باید نگاه ویژه‌ای به البرز داشته باشیم.
حسینی همدانی با اشاره به حضور فرهنگ‌ها و اقوام مختلف در استان البرز بیان داشت: شرایط به صورتی است که باید گفت مسئولان استان البرز در هر جایگاه و سمتی که قرار دارند، با یک کشور طرف بوده و باید تلاش بسیار زیادتری نسبت به دیگر استان‌ها داشته باشند.
وی افزود: متاسفانه در گذشته چنین نگاهی به شهرستان‌های مختلف استان البرز وجود نداشته و زیرساخت‌های مهم و مورد نیاز برای توسعه و پیشرفت فراهم نشده است.
نماینده ولی فقیه در استان البرز ادامه داد: پیش از تشکیل رسمی استان البرز، این استان از امکانات و زیرساخت‌های تهران استفاده می کرد و حال چنین امکانی وجود ندارد و باید نیازهای استان هر چه سریع‌تر فراهم شود.
حسینی‌همدانی یادآور شد: در حال حاضر یکی از نیازهای اصلی استان البرز تکمیل طرح دولت الکترونیک است و با این کار شاهد خدمت بهتر به مردم و کاهش فساد اداری خواهیم بود، ضمن اینکه باید راه‌اندازی شهرک ای‌سی‌تی در البرز با جدیت بیشتری پیگیری شود.
محمود واعظی وزیر ارتباطات نیز در این دیدار طی سخنانی اظهار داشت: استان البرز دارای جایگاه ویژه‌ای است و از ظرفیت‌های بسیاری سود می‌برد.
این مسئول افزود: با این وجود به دلیل نزدیکی و همجواری با پایتخت، شهرهای مختلف استان البرز از جمله کرج در زیر سایه تهران قرار داشت که باید از این وضعیت خارج شود.
واعظی تصریح کرد: تلاش‌های بسیاری در دولت و به ویژه وزارت ارتباطات برای ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز استان البرز انجام شده و تحقق طرح‌ها و برنامه‌ها، منجر به توسعه بیشتر استان البرز می‌شود.
وی با بیان اینکه البرز به عنوان پل ارتباطی بین چندین استان کشور به شمار می‌آید، گفت: با توجه به عبور مسافران چندین استان از راه‌های البرز و استفاده از امکانات ارتباطی در این استان، تلاش داریم تا زیرساخت‌های ارتباطات البرز را افزایش داده و توسعه دهیم.
وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات کشورمان بیان داشت: یکی از طرح‌های اولویت‌دار در البرز اجرای طرح ایرانیان نت با هدف پوشش دادن محیط های کاری، ادارات و منازل مسکونی است.
وی با بیان اینکه زیرساخت پهنای باند مورد نیاز استان البرز آماده شده است، تصریح کرد: نیاز مردم به تلفن ثابت و اینترنت سبب شده این امر بیش از پیش مورد بررسی و پیگیری قرار بگیرد.
واعظی ادامه داد: همچنین با توسعه طرح دولت الکترونیک تلاش می‌کنیم که مردم سراسر کشور به ویژه استان البرز نیاز کمتری به مراجعه به دستگاه‌های اجرایی استان داشته باشند.
وی در ادامه به برنامه های این وزارتخانه برای توسعه خدمات پستی اشاره کرد و گفت: ابتدا باید تاکید کنم که پست بانک به دنبال رقابت با دیگر بانک‌های کشور نیست، هدف اصلی و اولویت ما توسعه و سرعت بخشیدن به خدمات پستی، بهبود شرایط کسب و کار و حمایت از صنایع کوچک به ویژه در مناطق روستایی و مرحوم است.
وزیر ارتباطات تصریح کرد: همان طور که گفته شد برای استان البرز باید توجه ویژه‌ای داشته باشیم و می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌های مهم استان از جمله فرودگاه پیام و منطقه ویژه اقتصادی پیام، شرایط بهبود وضعیت اقتصادی و کسب و کار در استان را فراهم کنیم.
واعظی در پایان به مشکلات فرودگاه پیام از جمله قیمت سوخت هواپیماهای باربری که از جمله مشکلات اصلی مدیریت این فرودگاه است اشاره کرد و گفت: برای رفع این مشکل نیز برنامه‌ریزی صورت گرفته و امیدواریم با اجرایی شدن این برنامه‌ها، شاهد رونق فعالیت فرودگاه پیام باشیم.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
خداوند به اقای حسینی خیر بده فرد خدمت گذار و عالمی هستن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار