تداوم هشدار نماینده ولی فقیه در البرز به عملکرد شهرداری
خطیب جمعه کرج با بیان اینکه کمیسیون ماده 5 در این شهر (کرج) برای تغییر کاربری نیمه‌شب تشکیل جلسه می‌دهد، بیان کرد: من اگر بخواهم موضوعات پشت‌پرده را بیان کنم مردم در این شهر به شما اجازه زندگی نمی‌دهند.
کد خبر: ۵۷۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۰ 05 July 2015
به گزارش تابناک – البرز: آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز و خطیب جمعه شهرستان کرج طی ماه های اخیر به طور مکرر به مسئولان درباره فساد مالی در شهرداری ها هشدار داده است.
از جمله آنکه، در دوازدهم دی ماه سال 93، به صراحت اعلام کرد: ماینده ولی‌فقیه در البرز گفت: مدیرانی که کار خود را درست انجام نمی‌دهند سبب ایجاد فضای ناکارآمدی نظام در بین مردم می‌شوند.
امام‌جمعه کرج با بیان اینکه برای شهر مکانی را برای انجام کار فرهنگی در نظر داشته‌ام، بیان کرد: این کار برای شخص من نبود و برای شهر بود و 20 روز است علی‌رغم اینکه اعلام طرح دو فوریتی و چند فوریتی کرده‌اند در این زمینه کاری انجام نشده است.
امام ‌جمعه کرج با بیان اینکه این کار عام المنفعه است، گفت: وقتی کاری که من خواسته‌ام را انجام نمی‌دهید کار مردم را چطور انجام می‌دهید.
وی با بیان اینکه کمیسیون ماده 5 در این شهر برای تغییر کاربری  نیمه‌شب تشکیل جلسه می‌دهد، بیان کرد: من اگر بخواهم موضوعات پشت‌پرده را بیان کنم مردم در این شهر به شما اجازه زندگی نمی‌دهند.
وی با بیان اینکه کسانی که نمی‌توانند کار کنند مسئولیت‌های خود را واگذار کنند، افزود: اگر کسی مسئولیتی را بپذیرد و نتواند از عهده آن بر آید حرام است که در آنجا بماند.
وی در دوازدهم تیر ماه، یعنی 6 ماه بعد نیز طی تذکری جدی که خبرگزاری مهر آن را منتشر کرده خطاب به مدیران شهرداری های استان البرز به ویژه شهرداری کرج گفته است: شهرداری ها مراقب فساد مالی زیرمجموعه های خود باشند و دست افراد سودجو را کوتاه کنند.
آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی تاکید کرد: شهردار وظایف سنگینی دارد، مدیران این مجموعه مردم را ارباب رجوع می دانند، یعنی آنها ارباب و  مردم مراجعه کننده هستند در صورتی که این یک فرهنگ غلط است و آنها خادمان مردم هستند شهرداری باید ارتباط مستقیم و مستمر با مردم داشته باشد اما متاسفانه شنیده می شود که بعضی شهرداران از این رسالت خود غافل هستند.
وی با بیان اینکه بیت المال در اختیار شهرداری است، گفت: باید در این زمینه محتاطانه عمل کرده و حساب و کتابتان دقیق باشد، شهرداری باید در حفظ و توسعه فضای سبز گام بردارد. اینکه قرار باشد با تغییر کاربری ها در بعضی موارد فضای سبز آسیب دیده و خشک شود قابل قبول نیست.
آیت الله حسینی همدانی افزود: شهرداری ها باید مراقب فسادهای مالی در زیرمجموعه های خود باشند و دست افراد سودجو را کوتاه کنند زیرا اگر فساد مالی در مجموعه آنها رخ دهد، دامان خودشان را هم می گیرد اگر در شهرداری مدیران نالایق وجود دارد، کنار گذاشته شوند تا مردم به این ارگان دولتی اعتماد کنند.
وی ادامه داد: شورای شهر نیز باید در این راستا همگام با شهرداری حرکت کند، زیرا شورا ریشه درخت است و شهرداری تنه ای که حفظ آن وظیفه ریشه است.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه شورا باید بر کار شهرداری ها نظارت دفیق تر داشته باشد، گفت: شورای شهر نیز باید اعتماد سازی کند، زیرا در دوره بعد نیازمند رای مجدد مردم است به همین منظور اگر کوتاهی در انجام وظایف باشد، شفاف سازی کرده و شاخص های انتخاب را برای مردم مشخص می کنم.
وی با توضیح اینکه یک شعار مهم باید سر لوحه کار مدیریت شهری باشد، گفت: تسهیل و تسریع کار مردم، همچنین تکریم مردم و اعتماد سازی مواردی است که باید شعار مدیریت شهری قرار گیرد.
وی با گله مندی از کم کاریهای شهرداری در شهر گفت: عدم تعیین محل مناسب خط کشی عابر پیاده، نابسامانی های بصری، نمای نامناسب و ناهماهنگ ساختمان ها، به کارگیری نورپردازی های مناسب در شهر و یا رسیدگی به وضعیت میادین باید مورد توجه مدیران شهرداری قرار گیرد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
خداوند این آدم باوجود رو حفظ کنه
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
بازم یه آدم با وجود پیدا شد که این فساد در شهرداری ها را حداقل بگه /هیچ کار مردم را راه نمی اندازند/من رفته بودم تو شهرداری بعد از 6تا امضاء که گرفتم ،کارمند شهرداری گفت تازه اول راهی کفش آهنی بپوش شاید موفق بشی......
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار