کد خبر: ۵۸۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱ 07 July 2015
سرپرست معاونت فرهنگی، مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: امتیاز نشریات فقط در صورت درخواست کتبی صاحب امتیاز و تصویب هیات نظارت بر مطبوعات واگذار می شود.
به گزارش ایرنا، از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز ، محمد طاهری افزود: طبق تبصره سه ماده هشت قانون مطبوعات واگذاری امتیاز نشریه به غیر اعم از قطعی ، شرطی ، اجاره و امثال آن ممنوع است و مگر در صورت درخواست کتبی صاحب امتیاز و تصویب هیأت نظارت بر مطبوعات، جرم محسوب می شود.
وی اظهار داشت: برخی صاحبان امتیاز نشریات قبل از ارائه درخواست و طرح موضوع در هیات نظارت بر مطبوعات اقدام به واگذاری امتیاز نشریه به غیر می نمایند و عموما این کار را از طریق تنظیم سند در دفاتر اسناد رسمی یا بستن قرار داد غیر رسمی انجام می دهند.
طاهری گفت: مشکلاتی که برای خبرنگاران شاغل در این نشریات به وجود می آید و امنیت شغلی آنان را به خطر می اندازند، مشخص نبودن وضعیت احراز صلاحیت فردی شخصی که امتیاز خارج از روال قانونی به او واگذار می شود، بلاتکلیف ماندن وضعیت صاحب امتیاز و مدیر مسئول نشریه برای مدت زمانی که موضوع توسط هیات نظارت بر مطبوعات تعیین تکلیف می شود.
وی ادامه داد: در نهایت انتشار نشریه به صورت غیر قانونی از جمله آسیب ها و مشکلات انتقال های امتیاز نشریات خارج از روال قانونی است.
معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: با توجه به تسریع هیات نظارت بر مطبوعات در اعطای امتیاز نشریات و پایگاه های اطلاع رسانی به متقاضیان ، اهالی رسانه استان در صورت علاقه مندی و تمایل به انتشار نشریه با مراجعه به سامانه جامع رسانه های کشور نسبت به ثبت نام و ارائه درخواست اقدام کنند تا روال قانونی آن طی و مراتب در هیات نظارت بر مطبوعات بررسی و اقدام شود .
وی به آن دسته از صاحبان امتیاز نشریات که قصد واگذاری امتیاز نشریه به غیر را دارند تاکید کرد از هر گونه تغییر در صاحب امتیازی نشریه قبل از ارائه درخواست و انجام اقدامات لازم و در نهایت تصویب آن توسط هیات نظارت بر مطبوعات خودداری نمایند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار