کد خبر: ۶۰۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱ 12 July 2015
معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد ایران گفت: با واگذاری برخی وظایف به بخش خصوصی در سال گذشته سه هزار و ۵۰۰ استاندارد در کشور تدوین و تجدید نظر شد.
به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر امروز یکشنبه، جلسه گردهمایی تخصصی با محوریت کنترل کیفیت با حضور معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد ایران، جمعی از مدیران کل سازمان ملی استاندارد، مدیر کل سازمان استاندارد استان البرز و همچنین جمع زیادی از مدیران کنترل کیفیت شرکت­ها، کارشناسان استاندارد مراکز آموزشی و شرکت ‌های بازرسی در محل سازمان ملی استاندار واقع در کرج برگزارشد.

علی اباذری معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد اظهار کرد: سال گذشته بیش از پنج هزار ترازوی ثابت، سیار، همکف و ۲۰ هزار نازل سوخت پمپ بنزین در کشور توسط بازرسان استاندارد بازرسی شد.

اباذری به برگزاری یک میلیون نفرساعت آموزش ویژه کارکنان ملی استاندارد در سال گذشته اشاره کرد و افزود: کنترل کیفیت کالاهای وارداتی و صادراتی، کنترل کیفیت تولیدات و خدماتی که مشمول استاندارد اجباری هستند، کنترل اوزان و مقیاسه های بخشی از وظایف سازمان ملی استاندارد است.

اباذری در ادامه گفت: طی چند سال گذشته تلاش شده بخشی از این وظایف به بخش خصوصی واگذار شود تا کارها از لحاظ کمی و کیفی افزایش پیدا کند. ‌

سال گذشته در استان البرز ۱۵ استاندارد نهایی شد

معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به اینکه سازمان‌های دولتی در روند واگذاری وظایف خود به بخش خصوصی مقاومت می کنند، یادآور شد: سالهای گذشته سازمان ملی استاندارد نمی توانست بیش از ۲۰۰ استاندارد ملی تدوین کند ولی با تغییراتی که در روند واگذاری برخی وظایف به بخش خصوصی انجام شد سال گذشته بیش از سه هزار و ۵۰۰ استاندارد در کشور تدوین و تجدید نظر شد.

وی با اشاره به اینکه بازرسان سازمان استاندارد سالانه بیش از سه هزار بازرسی در کشور انجام می ‌دهند، گفت: در سال گذشته حدود یک میلیون بروشور، کتابچه، بسته‌های آموزشی و سایر اقلام تبلیغاتی که باعث آشنایی بیشتر مردم با سازمان ملی استاندارد می‌شود، توزیع شد.

اباذری در پایان افزود: سال گذشته در البرز ۱۵ استاندارد نهایی شد که این رقم بسیار کمتر از پتانسیل های این استان است امیدواریم شرایطی پیش آید این استانداردها به بیش از یک هزار و ۵۰۰ افزایش یابد.

در ادامه فتانه شکرالهی مدرکل استاندارد استان البرز اظهار کرد: استان البرز جایگاه ویژه ای در تدوین استاندارها دارد و در حال حاضر ۱۷ استاندارد ابلاغی و ۲ استاندارد قراردادی داریم.

شکرالهی از وجود ۱۹۳ کارشناس استاندارد در استان البرز خبر داد و گفت: از کل تعداد کارشناسان استاندارد نیمی در حوزه تدوین استاندارد تایید صلاحیت شده اند و امید است در این حوزه تعداد کارشناسان بیشتر شود.

شکرالهی در پایان گفت: امسال تا کنون در مبحث آموزش حدود ۴۹۶ نفر ساعت آموزش درون سازمانی برگزار شده و تا پایان سال این کلاس های آموزشی بیشتر خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار