آقای کامپیوتر باز هم ستاره رو کرد
جلالی در فولاد خوزستان که حضور داشت،‌ از برخی جوانان در ترکیب تیمش استفاده می‌کرد، اما در ورزشگاه‌ها فریاد می‌زدند که "ما مهد کودک فولاد را نمی‌خواهیم"
کد خبر: ۶۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۱ 21 February 2015

به گزارش تابناک – البرز: یکی از مهمترین مشکلات ورزش ایران،‌ نتیجه‌گرایی مدیران ورزشی است.
این موضوع حتی اعتراض محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان را در پی داشته و وی در سفر به استان البرز گفته است که نتیجه‌گرایی مدیران موجب شد که آنها علاقه‌ای به سازندگی و توجه به آینده نداشته باشند.
به همین دلیل است که می‌بینیم تیم‌ها و باشگاه‌های بزرگی چون استقلال و پرسپولیس پیش از آنکه به دنبال تربیت استعدادهای‌ آینده‌دار باشند، با بودجه‌ای که از دولت می‌گیرند، برای خرید بازیکنان خوب دیگر تیم‌ها اقدام می‌کنند.
پیش از این باشگاه‌های سازنده‌ای چون راه‌آهن تهران، آرارات و شاهین اهواز در فوتبال ایران حضور داشتند، اما دیگر نمی‌توان نشانی از این تیم‌ها یافت.
کارشناسان و پیشکسوتان فوتبال کشورمان، معتقدند که نتیجه‌گرایی، کاهش عمر مدیریت ورزشی به کمتر از 2 سال و تزریق پول دولت به باشگاه‌ها، عامل اصلی این آسیب هستند.
البته هنوز هم افرادی در فوتبال ایران هستند که سودای آینده‌سازی دارند. یکی از این افراد مجید جلالی سرمربی فعلی تیم فوتبال سایپای البرز است.
وی در تیم‌های سابق خود بر استفاده از جوانان تاکید داشت، اما نتیجه‌ نگرفتن، موجب عدم موفقیت او شده است.
به عنوان نمونه جلالی در فولاد خوزستان که حضور داشت،‌ از برخی جوانان در ترکیب تیمش استفاده می‌کرد، اما در ورزشگاه‌ها فریاد می‌زدند که "ما مهد کودک فولاد را نمی‌خواهیم"
جلالی در میانه راه به ناچار از همراهی فولاد جا ماند و همه او را مقصر می‌دانستند، اما چند سال بعد بازیکنانی که او به فوتبال معرفی کرد،‌ جزو بهترین‌ها شدند.
اینبار مجید جلالی در باشگاه سایپای البرز دست به جوان‌گرایی زده است.
او در آخرین دیدار تیمش برابر فولاد خوزستان، با جوانانی به میدان رفت که برخی از آنها 16 و 17 سال سن داشتند.
در این دیدار سایپا از یک بازیکن 16 ساله در لیست 18 نفره خود استفاده کرد و ماهان رحمانی را با 17 سال سن روی نیمکت داشت.
همچنین جلالی از باقر نیاری با 16 سال سن در ترکیب اصلی استفاده کرد و در نهایت نیز با 3 گل، فولادی که مدافع قهرمانی است را در هم کوبید.
او پس از بازی به خبرنگاران گفت: دوست داشتم این بازی با کیفیت را همه می‌دیدند. بازی خوب سایپا با بازیکنان جوانی که از جوانان سایپا در زمین حاضر بودند را کاش همه می‌دیدند.
جلالی با بیان اینکه افسوس من این است که در جائی کار می‌کنم که علی‌رغم کمک به فوتبال کشور ولی اقدامات ما به چشم نمی‌آید، افزود: امیدوارم مسئولان کاری کنند تا اقدامات ما دیده شود.
جلالی با بیان اینکه باقر نیاری با 16 سال سن در ترکیب سایپا به میدان رفت، اظهار داشت: این بازیکن به گمانم جوان‌ترین بازیکن تاریخ لیگ برتر باشد
وی با بیان اینکه حق سایپا است که این بازیکنان را داشته باشد، گفت: باشگاه سایپا یک بستر مناسب برای جوانان است و این باشگاه یک فرصت برای فوتبال است تا از آن استفاده کنند.
سرمربی سایپای البرز طعنه‌ای هم به فولادی‌ها زده و گفته است: امروز همه مهدکودک سایپا را دیدند و متوجه شدند که مهدکودک ما چقدر خوب فوتبال بازی می‌کند و به چه راحتی تیم‌های دیگر را شکست می‌دهد.

منبع: تابناک
مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار