کد خبر: ۶۶۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷ 25 July 2015

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری البرز گفت: رئیس سازمان مدیریت بحران کشور 10 میلیارد تومان جهت جبران خسارات ناشی از سیل اخیر به استان البرز اختصاص خواهد داد.
هیربد معصومی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه البرز، گفت: سیل اخیر به تعدادی از روستاهای محدوده البرز خسارت‌های زیادی وارد ساخته است و در سایر روستاهای سیل‌زده نیز اراضی کشاورزی دچار آسیب شدند.
وی افزود: در پی وقوع سیل در همان شب، بر اساس دستور استاندار ساعت یک بامداد روز 29 تیرماه جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران با حضور اعضای این ستاد تشکیل شد تا تمهیدات لازم در این راستا اندیشیده شود.
معصومی با اشاره به اینکه یک طرفه شدن مسیر جاده چالوس و قطعی برق و خطوط ارتباطی کمی روند اعزام تیم‌ها را کندی مواجه می ساخت، خاطرنشان کرد: با این وجود  اقدامات بسیار سریع، به موقع و خوب انجام شد؛ هر چند یک‌طرفه بودن جاده چالوس به‌خاطر تعطیلات عید سعید فطر سبب شد به‌راحتی نتوان نیرو و ماشین‌های امدادی به محل حادثه اعزام شود.
معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری البرز ادامه داد: یک‌طرفه شدن جاده چالوس در محدوه تحت پوشش البرز باید با تأیید و توافق مسئولان استان انجام شود.
وی یادآورشد: بلافاصله بعد از تشکیل ستاد مدیریت بحران استان،  30 دستگاه آمبولانس و 3 ست نجات به محل حادثه اعزام شدند.
معاون استاندار البرز به خسارات ناشی از این سیل نیز اشاره کرد و گفت: آسیب به 80 خودرو  و تخریب 49 تا 50 مسکن در روستای سیجان که بین 10 تا 90 درصد تخریب شده است، از جمله این خسارات است و همچنین در این حادثه، یک مفقود‌الاثر، هفت نفر از شهروندان و هم‌وطنان جان خود را از دست دادند و 12 نفر نیز مصدوم شدند.
معصومی در پایان میزان خسارت واردشده به دو شهرستان کرج و طالقان را تا کنون 15 تا 20 میلیارد تومان اعلام کرد و یادآورشد: طی سفر اخیر رئیس سازمان مدیریت بحران کشور قول مساعدی دریافت کردیم تا از سهم اعتبارات ملی در بخش بحران و حوادث 10 میلیارد تومان جهت جبران و بازسازی خسارات ناشی از سیل  اخیر دریافت کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار