بی‌توجهی به سکونتگاه‌های غیر رسمی پذیرفتنی نیست
وجود 4 زندان بزرگ کشور در استان البرز که بیش از 80 درصد زندانیان آن از خارج البرز به این استان منتقل شده‌اند، آسیب‌های گسترده‌ای را به مردم تحمیل می‌کند.
کد خبر: ۷۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۹ 23 February 2015
به گزارش تابناک – البرز: افزایش مهاجرت‌های بی‌رویه، سرریز مشکلات و آسیب‌های پایتخت به شهرهای همجوار به ویژه کرج و بالا رفتن ضریب آسیب‌های اجتماعی در البرز، از جمله مهمترین دغدغه‌های مدیران این استان است.
وجود 4 زندان بزرگ کشور در استان البرز، به افزایش این آسیب‌ها دامن زده که یکی از مهمترین اثرات زندان‌های بزرگ البرز، توسعه سکونتگاه‌های غیر مجاز است.
بر اساس آمارهای رسمی، وجود 4 زندان بزرگ کشور از جمله زندان رجائی‌شهر و زندان قزل‌حصار که بیش از 80 درصد زندانیان آن از خارج البرز به این استان منتقل شده‌اند، آسیب‌های گسترده‌ای را به البرزنشینان تحمیل می‌کند.
وجود سکونتگاه‌های غیر رسمی و گسترش حاشیه‌نشینی از جمله این آسیب‌ها عنوان شده است.
در همین رابطه امروز جلسه ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی استان البرز بعد از ظهر امروز به ریاست مدیر کل امور اجتماعی استانداری البرز برگزار شد و طی آن حمیدرضا عسگردی مورودی اظهار داشت: ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی در این استان با توجه به این که البرز پایلوت اجرای این طرح است یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید هر چه سریع‌تر از سوی مسئولان انجام شود.
وی ادامه داد: در این راستا مسئولان باید به صورت جدی‌تری پیگیر این موضوع باشند و ساماندهی این سکونتگاه‌ها را از مهم‌ترین اولویت‌های کاری خود قرار دهند.
عسگری افزود: دیگر بی‌توجهی و غفلت نسبت به سکونتگاه‌های غیر رسمی البرز پذیرفتنی نیست.
وی تأکید کرد: در این راستا کلیه دستگاه‌ها مکلفند تا ظرف مدت یک هفته گزارش اقدامات انجام شده خود را به این اداره کل اعلام کنند.
این مسئول تصریح کرد: شورای اجتماعی کشور پس از بررسی‌های صورت گرفته از وضعیت مناطق حاشیه‌نشین و سکونتگاه‌های غیررسمی در استان البرز این استان را بعد از خراسان به عنوان دومین پایلوت اجرای طرح سکونتگاه‌های غیررسمی در کشور معرفی کرد.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز با بیان اینکه طرح ساماندهی این مناطق در دستور کار اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز قرار دارد، کانون‌های اجرای این طرح را مناطقی چون اخترآباد، سهرابیه و خط 4 حصار  عنوان کرد.
وی زندان‌های البرز را سرمنشاء شکل‌گیری شبکه‌های حاشیه‌نشینی در این استان ذکر کرد و گفت: شکل‌گیری این مناطق در قلب استان البرز، خود مرکزی از آسیب‌های اجتماعی برای این استان است.
عسگری تصریح کرد: استقرار زندان‌ها در استان البرز هزینه‌های اجتماعی فراوانی را به این استان که خود در مرکز ثقل پایتخت سیاسی کشور قرار دارد، تحمیل کرده است و هر آسیبی در این حوزه بحران را به پایتخت نیز می‌کشاند.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز با اشاره به تلاش‌های ویژه نیروی انتظامی در این زمینه همکاری تمامی دستگاه‌های مرتبط را راهگشای بسیاری مشکلات اجتماعی عنوان کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار