کد خبر: ۷۹۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۵ 18 August 2015

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه دشمنان با تمام امکانات برای آسیب زدن به دختران کشور تلاش می‌کنند گفت: این ترفندها که برای از بین بردن هویت دختران در نظر گر فته شده باید برای این قشر تبیین و افشا شود.

آیت‌الله سیدمحمد مهدی حسینی‌همدانی در نشست هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت، خواستار ارائه رویکرد و استراتژی برنامه‌های این دهه در راستای « کریم پروری » شد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در این نشست با قدردانی از اهتمام مسئولان استان در نشر و توسعه فرهنگ و معارف دینی اظهار داشت : امروز نخستین روز از ماه ذیقعده و آغاز ایّام اربعین موسوی است، به واقع بهترین زمان برای کنترل نفس همین ایام است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در توضیح دهه کرامت بیان کرد : دهه کرامت ، دهه میلاد حضرت معصومه (س) حضرت احمدبن موسی (س) و حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) است، و این عنوان‌گذاری بسیار به جا و قابل تأمل است.

وی با بیان این مهم که کرامت در لغت نامه فارسی معنای مستقلی ندارد، خاطرنشان کرد: واژه کریم در کلام فارسی معنای مستقلی ندارد و در واقع مجموعه‌ای از صفات الهی است، که در یک فرد جمع شده باشد، از این رو می‌توان از این ایام به عنوان دهه کرامت پروری یاد کرد و چشم‌انداز برنامه‌ها را در همین خصوص قرار داد.

امام جمعه کرج بیان کرد: مسیر این برنامه‌ها باید به سمت کرامت بوده و برای کریم کردن جامعه باید چشم انداز و رویکرد برنامه‌ها را در قالب‌های مختلف تفریحی، علمی ، پژوهشی و ورزشی به سمت کریم‌پروری پیش برد.

امام جمعه کرج، با تأمل به برنامه‌های پیشنهادی و اجرایی مسئولان ارشد استان طی این ایام توصیه کرد: از میان برنامه‌هایی پیش بینی شده برنامه زائر اولی‌ها اداره کل آموزش و پرورش استان برنامه بسیار خوبی است، همین طور طرح خوش آیندسازی این ایام از طرف کانون فکری پرورشی کودک و نوجوان نیز با حفظ شئونات و چارچوب‌های دینی برنامه های قابل تقدیری است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی البرز با اشاره به برنامه‌ریزی دشمنان برای دختران ایرانی، گفت: برنامه دراز مدت و استراتژیک دشمنان نظام برای دختران است و دشمن تلاش دارد به هر ترتیب که شده نسل از بین برود و برای این هدف بر نوع خوراک، نوع پوشاک، رفتار و زندگی جامعه دختران کار می‌کند، تا نسل آینده را عقیم سازد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با پیشنهاد این نکته که در این ایام دشمن‌شناسی و شناخت ترفندهای دشمنان را جزء برنامه ها قرار دهید، خاطرنشان کرد: دشمن شناسی و آشنایی با ترفندهای دشمنان در قالب نمایشگاه عکس، برپایی کارگاه برای دختران در پیشگیری از اهداف دشمنان در جامعه موثر است.

از دیگر پیشنهادهای رئیس شورای فرهنگی استان برنامه ریزی به منظور استقبال هرچه تمام تر از برنامه سه روزه « استقبال از پرچم رضوی» در استان البرز بود، که طی سه روز از 29 مرداد برگزار می‌شود.

آیت‌الله حسینی‌همدانی در مورد برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دهه کرامت اظهار داشت : برگزاری این نمایشگاه به عنوان یک فرصت فرهنگی در استان البرز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار