اگر کسی مسئولیتی را پذیرفت و نظارتی بر کارها نداشت و مجموعه او خطایی مرتکب شدند به طور قطع او در برابر خدا، ولایت و ملت مسلمان ایران مسئول است و عذری از او پذیرفته نیست.
کد خبر: ۸۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲ 28 February 2015

به گزارش تابناک – البرز: آیت‌الله سید محمد مهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز در آخرین خطبه‌های نماز جمعه شهرستان کرج، درباره برخی رفتارهای غیر فرهنگی و ضد دینی در آموزش‌های فرهنگی و هنری هشدار داد.
وی در جمع نمازگزاران کرج اظهار داشت: کسی که مسئولیتی را قبول می‌کند نباید نسبت به انجام مسئولیت خود و وظایفی که برعهده دارد بی‌تفاوت باشد و اجازه دهد که مدیران و کارکنان مجموعه او از انجام وظایف تخطی کنند.
نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: اگر کسی مسئولیتی را پذیرفت و نظارتی بر کارها نداشت و مجموعه او خطایی مرتکب شدند به طور قطع او در برابر خدا، ولایت و ملت مسلمان ایران مسئول است و عذری از او پذیرفته نیست.
حسینی‌همدانی ادامه داد: الان در سطح شهر ملاحظه می‌کنیم که کلاس‌های به اصطلاح آموزش زبان به صورت مختلط برگزار می‌شود. وقتی که به مسئولین هشدار می‌دهیم توجهی نمی‌کنند.
خطیب جمعه شهرستان کرج بیان داشت: وقتی می‌خواهیم برای کارهای اسلامی و فرهنگی مثل برگزاری کلاس قرائت قرآن تبلیغ کنیم می‌بینیم تمام مراکز و جاهای تبلیغی را فروخته‌اند. به چه کسی فروخته‌اند؟ به کسانی فروخته‌اند و برای کاری فروخته‌اند که مسیر جمهوری اسلامی اصلا در آن مسیر نیست و هیچ مسئولی هم نظارت نمی‌کند.
آیت‌الله حسینی‌همدانی تاکید کرد: اگر مسئولی می‌گوید من از این کارها خبر ندارم بیاید آدرس این مراکز را به او بدهیم تا متوجه باشد در مجموعه او و در کارهایی که به دستگاه او ارتباط دارد چگونه عمل می‌شود.
درباره انتقادها و دغدغه‌های نماینده ولی فقیه در البرز، خبرنگار تابناک با مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز تماس گرفت.
سید موسی حسینی کاشانی در این گفت‌وگو ضمن تاکید بر صحت گلایه‌ها و انتقادهای نماینده ولی فقیه در استان البرز، برنامه‌های این اداره برای برخورد ناهنجاری‌های فرهنگی را تشریح کرد.
وی اظهار داشت: در ابتدا باید تاکید کنیم که مجموعه ارشاد استان البرز و ادارات شهرستانی ما آمادگی کامل دارند تا دغدغه‌های نماینده ولی فقیه که در حقیقت دغدغه‌های همه مردم مومن و ولایی استان است را رفع کنیم.
حسینی کاشانی افزود: بخشی از دغدغه‌های آیت‌الله حسینی همدانی مربوط به عملکرد واحدها و مراکز آموزش هنری از جمله آموزشگاه‌های موسیقی بود که دغدغه‌ای صحیح و بسیار درستی است.
وی اعلام کرد: تاکنون چندین جلسه در همین ارتباط برگزار کردیم و در بازرسی‌ها اگر با تخلفی روبه‌رو شویم، ضمن برخورد با مدیران متخلف، تمدید مجوزهای آنها را موکول به رفع اشکالات و پایبندی به قوانین کرده‌ایم.
حسینی همدانی با اشاره به گستردگی مراکز فرهنگی و هنری و آموزشی زیر نظر ارشاد استان البرز گفت: متاسفانه علی‌رغم اینکه واحدهای نظارت و بازرسی این اداره کل به صورت بی‌وقفه تلاش می‌کنند، اما به دلیل گستردگی و تعداد زیاد مراکز، نمی‌توانیم تمام این واحدها را به صورت لحظه به لحظه کنترل کنیم.
وی افزود: به همین دلیل نمی‌توانم وجود اشکال و نقص در کارها را به طور کامل رد کنم و انتظار ما از مردم این است که در این حوزه به کمک و یاری ارشاد آمده و در صورت مشاهده هرگونه تخلفی، بلافاصله موضوع را به بازرسان این اداره اطلاع دهند.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان البرز یادآور شد: همچنین بار دیگر و به صورت جدی به واحدهای فرهنگی، هنری و آموزشی که از این اداره مجوز فعالیت گرفته‌اند، تذکر می‌دهیم که در صورت مشاهده کوچک‌ترین تخلفی، دیگر با آنها مدارا نکرده و بلافاصله مجوز فعالیت این واحدها لغو می‌شود.
حسینی همدانی گفت: در سال جاری بیش از 800 بازرسی سرزده از واحدهای فرهنگی و هنری استان البرز داشتیم و به طور قطع این بازدیدها برای سال آینده افزایش خواهد داشت.
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز همچنین به بخش‌های دیگر خطبه‌های روز گذشته نماز جمعه کرج اشاره کرد و گفت: در این خطبه‌ها نماینده ولی فقیه استان البرز درباره نحوه تبلیغات سطح شهر گلایه‌هایی را مطرح کردند.
وی اظهار داشت: ضمن قدردانی مجدد از رهنمودهای نماینده ولی فقیه در استان البرز، تاکید می‌کنم که ساماندهی تبلیغات شهری نیازمند عزم جدی دیگر دستگاه‌ها بوده و تمام کار بر عهده و زیر نظر ارشاد نیست.
این مسئول تصریح کرد: به عنوان نمونه برخی از دستگاه‌ها در زمان جانمایی تبلیغات شهری، با بخش خصوصی برای ساخت سازه‌های تبلیغاتی قراردادی را امضا کرده‌اند که بر اساس این قرارداد بخشی و یا تمام سازه‌های تبلیغاتی را برای مدت معین و مشخصی در اختیار بخش خصوصی قرار داده‌اند.
حسینی همدانی افزود: متاسفانه در زمان عقد قراردادهای فوق به این قانون که باید 20 درصد تبلیغات شهری برای موضوعات فرهنگی اختصاص یابد، توجه نشده و یکی از مشکلات ما همین نکته است.
وی بیان داشت: موضوع فوق چندین بار در جلسات شورای فرهنگ عمومی استان البرز به بحث گذاشته شده و در تلاش هستیم با همکاری و همراهی دیگر دستگاه‌ها، ساماندهی تبلیغات شهری به ویژه در شهرستان کرج را در ماه‌های آینده به طور کامل نهایی کنیم.
حسینی همدانی تاکید کرد: البته تحقق این مهم بدون همراهی دستگاه‌های مختلف میسر نمی‌شود، چرا که در این حوزه تمام مسائل در اختیار ارشاد نیست.
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین مشکلات استان البرز در حوزه تبلیغات شهری وجود واسطه‌های مختلف است، گفت: متاسفانه این موضوع در البرز مالک و متولی اصلی و مشخصی ندارد و همین امر موجب کندی نظارت در امور نظارتی و اجرای طرح‌های سامان‌دهی شده است.
حسینی همدانی در پایان وعده داد که برای رفع دغدغه‌های نماینده ولی فقیه در استان البرز کمیته ساماندهی تبلیغات شهری در استان البرز از این پس با جدیت بیشتری وظائف خود را انجام خواهد داد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار