آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی گفته بود: کنسرت ها اگر قانونی است اجرا بشود. کسی با قانون مخالفتی ندارد. چیزی که با آن مخالفت می شود، با حرام است.
کد خبر: ۹۷۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷ 19 September 2015
به گزارش تابناک – البرز: طی روزهای اخیر کنسرت گروه رستاک که از گروه های شناخته شده موسیقی کشورمان و دارای مجوز بوده، در شهرستان کرج در حال برگزاری است.
اگر چه برگزاری این کنسرت دارای مجوزهای قانونی بوده، اما عده ای شب گذشته در زمان اجرای برنامه این گروه به دنبال اخلال در نظم بوده که حتی تلاش هایی برای لغو این کنسرت انجام دادند.
بر اساس گزارش تابناک، با هوشیاری تماشاگران و تدابیر حراست اداره کل ارشاد استان البرز، تلاش برای اخلال در برگزاری این برنامه هنری ناکام ماند.
نکته مهم این بود که معترضان با سوء استفاده از اظهارات صریح امام جمعه کرج به دنبال لغو یک برنامه قانونی و دارای مجوز بودند.
این در حالی است که نماینده ولی فقیه در استان البرز بارها نظر صریح خود را در این زمینه مطرح کرده و نمی توان از نظرات ایشان سوء استفاده کرد.
به عنوان نمونه تابناک البرز در مردادماه امسال متن صوتی نظرات نماینده ولی فقیه در استان البرز را منتشر کرد که طی آن آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی گفته بود: کنسرت ها اگر قانونی است اجرا بشود. کسی با قانون مخالفتی ندارد. چیزی که با آن مخالفت می شود، با حرام است. این را من مکرر عرض کردم و برای بار چندم عرض می کنم... با اصل کنسرت موسیقی من کاری ندارم. من چند بار این حرف را عرض کرده ام.... ما با اصل موسیقی اگر نظر فقهی هم داریم و اگر حرفی هم داریم برای خودمان. اصلا کاری با آن نداریم. بحث سر نحوه اجرای مراسم است. نحوه اجرای مراسم در آن خلاف شرع صورت می گیرد. اگر دستگاه ها می توانند جلوی خلاف شرع را بگیرند، تا صبح کنسرت برگزار کنند."
با وجود اظهارات صریح امام جمعه کرج، برخی ها با سوء استفاده به دنبال لغو تمام برنامه های فرهنگی و هنری در استان البرز هستند.
به همین دلیل عده ای نیز روز گذشته برای لغو و حتی اخلال در برگزاری کنسرت گروه رستاک تلاش کرد.
از سوی دیگر برخی نیز از شب گذشته به تهدید مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز پرداخته و در شبکه های مجازی با الفاظی توهین آمیز از حسینی کاشانی یاد کرده و او تهدید می کنند که در صورت تداوم برگزاری کنسرت ها، برخورد شدیدتری با وی خواهند داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار