کد خبر: ۱۰۰۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳ 24 September 2015
امام جمعه کرج با اشاره به اینکه بندگی خدا دلها را آرام می‌کند، گفت: خاصیت ورع این است که مانند سپری از اصابت تیر گناهان به انسان جلوگیری می‌کند و مانع از اصابت این تیر به انسان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در جلسه درس اخلاق این هفته درباره انسان‌های اهل ورع اظهار داشت: هیچ انسانی به خدا نمی‌رسد بدون اینکه بندگی و عبادت خدا را به جای آورد.

وی افزود که خدای تعالی به حضرت محمد(ص) فرمود: درهای بندگی خدا در صورتی به‌سوی شما باز می‌شود که اهل ورع و پارسا باشید.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بیان کرد: انسانهای اهل ورعی که بندگی خدای تعالی را به‌جای آورند نزد مردم مورد تکریم و توجه قرار می‌گیرند.

امام جمعه کرج با اشاره به رابطه مستقیم بین ورع و عبادت گفت: اگر ورع از بین برود پرهیزگاری از بین می‌رود و این موضوع در راه تعالی انسان وقفه ایجاد می‌کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با یادآوری اینکه برخی انسانها به‌دنبال آمال و خواسته‌های نداشته خود هستند و برای رسیدن به آن تلاش می‌کنند، اظهار داشت: انسانی که به‌دنبال نداشته‌ها و آرزوهای خود باشد می‌تواند با بندگی و اطاعت در درگاه خداوند متعال عزیز شده و همه این خواسته‌ها برای وی به دست می‌آید.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با ابراز اینکه انسان‌هایی که بنده خالص خداوند شوند از هرگونه نیازی بر اساس وعده خداوند بی‌نیاز می‌شوند، گفت: اگر انسان بنده خدا شد وعده خداوند در مورد مسخر شدن تمام موجودات برای وی محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه بندگی خدا با انجام حرام و اعمال غیرشرعی محقق نمی‌شود، افزود: ورع اساس تقواست و با ورع صادقانه و حقیقی دین حفظ می‌شود.

امام جمعه کرج گفت: کسی که ورع دارد عبادتش نیکوست و قلبی زنده دارد.

وی با اعلام اینکه انسانی که ورع ندارد قلبی مرده دارد، گفت: این افراد از رحمت الهی به‌دور هستند و قلبی مرده دارند.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه بندگی خدا دلها را آرام می‌کند، گفت: خاصیت ورع این است که مانند سپری از اصابت تیر گناهان به انسان جلوگیری می‌کند و مانع از اصابت این تیر به انسان می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با یادآوری اینکه تمام اعضا و جوارح انسان در این دنیا امانت است اظهار داشت: انسانی که ورع دارد از گناهان پاک شده و درهای عبادت و بندگی خدا به‌سمت وی باز می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار