کد خبر: ۱۰۱۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۹ 26 September 2015

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری البرز از اجباری شدن آموزش نانوایان دراین استان به منظور ارتقا کیفیت نان خبرداد.

به گزارش ایرنا، عباداله کامکار روز شنبه در نشست کارگروه آرد و نان استان البرز، افزود: با توجه به ارتباط مستقیم نان با سلامت و جان مردم این مهم در برنامه شورای آرد و نان این استان در نیمه دوم سالجاری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه پنجم توسعه تا پایان سال 94 ، 40 درصد نانوایی های استان باید صنعتی شوند.

کامکار گفت: براین اساس دو رویکرد آموزش دوره های کوتاه مدت و سمینارهای آموزشی در قالب استاندارد های شغلی مورد توجه قرار گرفته است .

وی خاطرنشان کرد: با هدف ترغیب و فرهنگ سازی هرچه بیشتر دراین زمینه جشنواره نانوایی های برتر استانی نیز در آبان ماه جاری برگزار خواهد شد .

این مسوول اضافه کرد: با همکاری بیش از پیش اداره کل غله از طریق بروشور ، لوح فشرده و پوسترهای آموزشی در صدد اجرایی کردن هرچه سریعتر این امر مهم هستیم .

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری البرز گفت: باید توافق نامه همکاری بین اداره کل فنی و حرفه ای و شرکت غله و خدمات بازرگانی استان با هدف آموزش شاغلین واحدهای صنفی نانوایی براساس استانداردهای آموزشی 15 گانه برای پنج نوع نان منعقد شود .

وی تاکید کرد: برای اطمینان از کیفیت نان تولیدی باید به همه زنجیره تولید گندم ، آرد و فناوری پخت و نیروی انسانی توجه کنیم که این نگاه یکپارچه در نانوایی سنتی کمرنگ است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار