کد خبر: ۱۰۲۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶ 28 September 2015
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: مسائل زیست محیطی نباید بخشی دیده شود لذا تمامی دستگاه‌ها و آحاد جامعه مکلف به حفظ محیط زیست و اجرای طرح‌های ارتقای زیست‌محیطی هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، معصومه ابتکار ظهر امروز در نشست با سازمان‌های مردم‌نهاد استان البرز که در استانداری البرز برگزار شد، اظهار کرد: رشد سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند به عنوان یکی از مولفه‌های مهم در حمایت از طرح‌های زیست محیطی تلقی شود.

وی ادامه داد: علاوه بر آن رسانه‌ها و حمایت از تشکل‌ها می‌تواند تأثیرات بسیاری را در طرح‌های زیست‌محیطی داشته باشد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور خاطرنشان کرد: اهمیت مسئله محیط زیست کشور برای همه قشرهای مختلف مردم روشن است لذا تعامل و همکاری در این بخش می‌تواند به عنوان یکی از موفقیت‌های ما در بخش طرح‌های زیست‌محیطی باشد.

ابتکار خاطرنشان کرد: مدیریت پسماند، دفن اصولی پسماندهای صنعتی و بیمارستانی نیز به عنوان یکی از مهمترین دغدغه‌های مسئولان به شمار می‌رود که لازم است تدابیر اساسی برای جمع‌آوری دقیق این پسماندها انجام شود.

وی بر حفظ باغات و فضاهای سبز تأکید کرد و گفت: استفاده درست از این منابع نقش بسیار تأثیرگذاری در داشتن محیط زیستی سالم و هوایی پاک خواهد داشت.

معاون رئیس جمهور گفت: البته ایجاد و احداث فضاهای سبز نیز باید در دستور کار قرار گیرد که البته ایجاد این فضاها نیز نیازمند رعایت حقوق آبیاری است.

ابتکار بیان داشت: کاشت گونه‌های مقاوم با کم‌آبی و سازگار با محیط زیست و همچنین ایجاد کمربند سبز البته با رعایت دقیق حقوق آبیاری نیز می تواند سهم اساسی در محیط زیست داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار