کد خبر: ۱۰۲۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰ 28 September 2015

رئیس دانشگاه محیط زیست استان البرز گفت: طی سه سال گذشته 261 روز گرد و غبار در البرز داشتیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، اصغر محمدی فاضل ظهر امروز در نشست بررسی دغدغه‌های زیست‌محیطی استان البرز که با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد در استانداری البرز برگزار شد، اظهار داشت: استان البرز یکی از کانون‌های اصلی در بروز پدیده گرد و غبار محسوب می‌شود که در صورت عدم اقدامات کارشناسی شده برای رفع این پدیده در آینده برای استان‌های همجوار نیز مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه براساس تصاویر ماهواره‌ای طی سه سال گذشته 261 روز گرد و غبار در البرز داشتیم،‌ افزود: این تصاویر نشان می‌دهند که استان البرز یکی از کانون‌های اصلی در بروز این رویداد است.

فاضل از مهمترین عوامل بروز این پدیده را تخریب پوشش گیاهی، کاهش قابل توجه آب‌های زیرزمینی، تخلیه نخاله‌های ساختمانی و .... دانست.

وی پدیده گرد و غبار در استان البرز را به عنوان عامل امنیتی نیز علاوه بر تهدید زیست محیطی عنوان کرد و افزود: کانون اصلی این غبار مناطق جنوبی و جنوب غرب استان است.

در ادامه این نشست استاندار البرز نیز طی سخنانی بر استفاده درست از منابع آبی در این استان تأکید کرد و گفت: تأمین آْب شرب مهمترین اقدامی است که باید از سوی مسئولان مورد توجه باشد.

سیدحمید طهایی خاطرنشان کرد: پدیده خشکسالی بسیاری از استان‌های کشور را تهدید می‌کند لذا لازم است تا با کار کارشناسی شده و مدیریت صحیح مانع از بروز این پدیده شویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار