کد خبر: ۱۰۳۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳ 29 September 2015

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی البرز از اتمام طرح واکسیناسیون بروسلوز دام سبک در این استان ‌خبر داد.

مسعود عصار در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرج اظهار داشت: با همت بخش دولتی و خصوصی و تامین واکسن مورد نیاز توسط سازمان دامپزشکی کشور عملیات واکسیناسیون گله‌های گوسفند و بز در استان البرز پایان یافت.

وی افزود: برنامه‌ریزی مایه‌کوبی دا‌م‌های اهلی در دامداری‌ها و روستاها هر ساله توسط سازمان دامپزشکی کشور تدوین و به همه استان‌ها ابلاغ می‌شود.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی استان البرز بیان کرد: یکی از مهمترین اقدامات دامپزشکی در این زمینه واکسیناسیون علیه بیماری بروسلوز یا تب مالت می‌باشد که خوشبختانه استان البرز در این زمینه عملکرد خوبی داشته است.

عصار خاظرنشان کرد: طرح واکسیناسیون سراسری علیه تب مالت از تاریخ 94/3/1 شروع و در تاریخ 94/06/31 به پایان رسید .

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی استان البرز گفت: در این طرح تعداد 133619 راس گوسفند و بز توسط واکسن RD Rev1 واکسینه شدند و همچنین تعداد 62591 راس بره و بزغاله با واکسن FD Rev 1 ایمنیت یافتند .

وی تصریح کرد: جهت ارزیابی عملکرد این واکسن طبق دستورالعمل سازمان دامپزشکی از 10 درصد جمعیت گوسفندی تحت پوشش مایه‌کوبی قرار گرفته، خونگیری به‌عمل آمد و نتیجه بررسی‌های آزمایشگاهی نشانگر عملکرد خوب واکسیناسیون بود.

عصار با بیان اینکه تعداد دام‌های سبکه واکسینه شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است، گفت: در مجموع بیش از 196000 راس از گله‌های گوسفند و بز در استان علیه این بیماری واکسینه شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل یعنی 6 ماهه اول 93 مقدار مایه کوبی 20 درصد افزایش داشته است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی بیان کرد: این طرح کاملاً رایگان بوده و از سازمان دامپزشکی کشور به دلیل تأمین به موقع واکسن و اعتبارات مورد نیاز این طرح و همکاری مسئولان استانی، بخشداران، دهیاران و دامداران نیز در انجام این طرح قدردانی می‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار