کد خبر: ۱۰۳۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۲ 30 September 2015
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از نیاز البرز به 600 هزار شغل جدید تا پایان سال 1400 خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز حسن طاعی در جلسه کارگروه اشتغال استان البرز که ظهر امروز(هشتم مهر) در استانداری البرز برگزار شد گفت: برای تعادل بخشی به بازار کار استان البرز، تا سال 1400 در این استان به 600 هزار شغل جدید نیازمندیم.

معاون کارآفرینی و توسعه اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: این بدین معناست که در طول دهه 90 تا سال 1400 هر ساله باید 20 تا 25 هزار شغل ایجاد کنیم تا بازار کار البرز به تعادل برسد.

وی از عدم تحمل بیکاری در همه خانوارهای ایرانی سخن گفت و تصریح کرد: معاونت کارآفرینی و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هفت جریان را تعریف کرده است که اگر زمینه‌های آن در کشور فراهم شود کارآفرینی خود به خود رویش می‌کند.

طاعی به این هفت جریان اشاره کرد و گفت: دانش و مهارت تخصصی، سرمایه گذاری برای رشد تولید، ایجاد محیط مناسب کسب و کار، وجود زیرساخت‌های قوی آی‌سی‌تی و فیزیکی، بازاریابی مناسب و تقاضای مستمر برای کالا و خدمات، وجود فرهنگ کار و بهره‌وری نیروی کار و وجود نظام اداری کارآمد و تسهیل‌گر کسب و کار، هفت جریان مورد نظر است.

این معاون وزیر کار افزود: این هفت جریان به هم وابسته‌اند و اگر در مسیر هم افزایی و هماهنگی با یکدیگر قرار بگیرند می‌توانند شرایط اشتغال‌زایی مورد نیاز را فراهم کنند.

وی به پتانسیل زیاد استان البرز اشاره کرد و گفت: در کشور هیچ استانی صنعتی‌تر و توانمندتر از استان البرز وجود ندارد و با اهمیت دادن به هفت جریان مورد نظر، البرز می‌تواند در کشور سرآمد باشد.

طاعی در جلسه کارگروه اشتغال البرز که با حضور مسئولان بانکی استان برگزار شد تاکید کرد: فقط یکی از هفت جریان اشتغال‌زایی به مشکلات پولی و مالی است در نتیجه باید به جریان های دیگر نیز اهمیت زیادی داده شود.

معاون کارآفرینی و توسعه اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برنامه جدید این وزارت تحت عنوان برنامه تاک دانش خبر داد و گفت: این برنامه مختص دانش‌آموختگان دانشگاهی است که مسائل مربوط به توانمندسازی، اشتغال‌پذیری و کارآفرینی دانش‌آموختگان دانشگاهی را در بر می‌گیرد که به طور مخفف به برنامه تاک دانش موسوم است.

وی ضمن انتقاد از سیاست‌های پولی انقباضی، از پیگیری سیاست‌های انبساطی در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش تورم در کشور، تصمیماتی ملی برای صرف نظر از سیاست‌های انقباضی و در پیش گرفتن سیاست‌های انبساطی برای کاهش قیمت تمام شده پول و پایین آوردن نرخ سود سپرده قانونی در دست اجرا قرار دارد.

وی با تاکید بر مشکلات موجود در بازار کار یادآور شد: برای حل این مشکلات نمی‌توان نسخه واحدی پیچید و باید با برخوردی کلینیکی برای هر بخش و بنگاه اقتصادی راهکاری خاص ارائه داد.

طاعی در پایان خاطرنشان کرد: با سخت‌گیری‌های موجود در نظام بانکی کشور مشکلات اشتغال کشور قابل حل نیست و در نهایت باید هفت جریان مورد نظر در سطح ملی پیگیری شود و در سطح استان‌ها نیز باید مشکلات به صورت کلینیکی بررسی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار