کد خبر: ۱۱۰۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱ 12 October 2015
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: 197 نفر از دانش‌آموزان دوره ابتدایی که ترک تحصیل کرده بودند با تمهیدات و برنامه‌ریز‌ی‌ها به مدرسه بازگشتند.

خسرو ساکی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرج با بیان اینکه 197 نفر از دانش‌آموزان دوره ابتدایی که ترک تحصیل کرده بودند با تمهیدات و برنامه‌ریز‌ی‌ها به مدرسه بازگشتند، اظهار داشت: این تعداد دانش‌آموز دوره ابتدایی سال گذشته ترک تحصیلکرده بودند که با مساعدت سایر سازمان‌ها و ارگان‌ها در سال تحصیلی جدید علاوه بر دانش‌آموزان فوق تمامی افراد لازم‌التعلیم جذب مدارس شدند.

وی با بیان اینکه امسال افزایش 4درصدی جمعیت دانش‌آموزی مدارس دوره ابتدایی در استان البرز را داشتیم افزود: در سال تحصیلی جاری حدود 7 درصد به آمار دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی و به صورت میانگین حدود 4 درصد به آمار دانش‌آموزان دوره ابتدایی استان در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به هدف اصلی برای ریشه کنی بی‌سوادی بیان داشت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای کاهش بی‌سوادی و از بین بردن این مهم داریم.

ساکی مهمترین دلایل ترک تحصیل را تراکم بالای کلاس‌های درس عنوان کرد و گفت: در این راستا در سال تحصیلی جاری، اقداماتی همچون کاهش تراکم، استفاده بهینه از فضا، استفاده از طرح بسته حمایتی در قالب صندلی خالی و ... در دستور کار قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار